تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 411 |
تعداد مقالات | 3,175 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,516,185 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,874,637 |
الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر یادگیری زایشی درس ریاضی پایه ی ششم ابتدایی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 48-59 اصل مقاله (721.6 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مرتضی گرزین نژاد* | ||
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری | ||
تاریخ دریافت: 15 خرداد 1398، تاریخ بازنگری: 09 شهریور 1398، تاریخ پذیرش: 09 شهریور 1398 | ||
چکیده | ||
چکیده گسترش مطالعات و پژوهشها در زمینه ی یادگیری و استراتژیهای آموزشی سبب شده تا محیطهای یاد گیری جایگزین محیط های آموزشی شوند. در این مقاله الگویی برای طراحی یادگیری مبتنی بر یادگیری زایشی ارائه شده است این الگو بر نقش فعال یادگیرنده در جریان یادگیری با استفاده از خلق رابطه ها و معناها تاکید داردو دارای مراحل زیر میباشد: تجزیه و تحلیل ، تدارک مولفهها ، بیان مفهوم و بافت آن یا ارائه موضوع ، بیان پیشنیازها ، تولید معنا و رابطهها ، انتقال یادگیری ، ارزشیابی ، منابع و ابزارهای کسب اطلاعات ، تسهیلگری و پشتیبانی و در نهایت تولید دانش که به عنوان درک عمیق یادگیرنده از موضوع است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژههای کلیدی: محیط یادگیری؛ یادگیری زایشی؛ الگوی طراحی؛ یادگیری معنادار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Educational model based on childbirth education Basic sixth grade math lesson | ||
نویسندگان [English] | ||
Morteza Gorzinnezhad | ||
farhangian university , IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Abstract The development of studies and research in the field of learning and educational strategies has made learning environments an alternative to learning environments. This paper presents a model for the development of learning based on reproductive learning. This model emphasizes the learner's active role in learning through the creation of relationships and meanings, and has the following steps:Analysis, component preparation, expression of its concept and context, or the presentation of the subject, the expression of preconditions, the production of meaning and relationships, the transfer of learning, evaluation, resources and information tools, facilitating and supporting, and ultimately production Knowledge as a profound understanding of the subject.Analysis, component preparation, expression of its concept and context, or the presentation of the subject, the expression of preconditions, the production of meaning and relationships, the transfer of learning, evaluation, resources and information tools, facilitating and supporting, and ultimately production Knowledge as a profound understanding of the subject. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: learning environment, reproductive learning, design pattern, Meaningful learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 351 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 798 |