تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,263,081 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,972 |
آیندهپژوهی در تربیتمعلم با رویکرد دانش و فناوری از دید هیئتعلمی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 91-106 اصل مقاله (219.87 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ندا نورپیشه* 1؛ علیرضا علیدادی2؛ احسان طالبی3؛ مصطفی مزارعی3 | ||
1گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 10 خرداد 1398، تاریخ پذیرش: 27 مهر 1398 | ||
چکیده | ||
این پژوهش ضمن بررسی و تحلیل گذشته تربیتمعلم، با استفاده از تجربیات گذشته، تاریخچه تربیتمعلم و تجربیات به ظهور فناوری و تأثیر آن در نظام آموزشی میپردازد و با نگاهی جامع، چشماندازی مهم را به ارمغان میآورد. نوید دورهای تازه در تربیتمعلم را میدهد که ابزار علمی و عملی لازم را مشخص میکند. این پژوهش بررسی میزان استفاده از دانش و فناوری و اهمیت آموزش الکترونیک باهدف شناسایی آینده (آیندهپژوهی) در تربیتمعلم است. روش پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی بوده و دانشجویان بر اساس نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. جامعه آماری این پژوهش 285 نفر از دانشجو معلمان استان فارس بوده که 145 دانشجو معلم پسر و 140 دانشجو معلم دختر دانشگاه فرهنگیان استان فارس را تشکیل میداد. در تجزیهوتحلیل اطلاعات این پژوهش از آمار توصیفی (فراوانی و میانگین) و استنباطی (آزمون t) با استفاده از نرمافزار spss استفاده گردید. همچنین در این پژوهش از آلفای کرونباخ نیز محاسبهشده است. نتایج بهدستآمده نشان داد در صورت استفاده از فناوریهای نوین آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمان را بهعنوان یادگیرندگان مادامالعمر معرفی میکند و علاقه این دانشجویان را پس از تحصیل به استفاده از رویکردهای فناورانه تشویق میکند که این خود زمینهساز تفکر انتقادی و خلاق در دانشآموزان میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
آیندهپژوهی؛ تعلیم و تربیت؛ تربیتمعلم؛ دانش و فناوری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Future Studies in Teaching with Knowledge and Technology Approach from Academic View and Students at Farhangian University of Fars | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Neda Noorpisheh1؛ Alireza Alidadi2؛ Ehsan Talebi3؛ Mostafa Mazarei3 | ||
1Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, Tehran, IRAN. | ||
3Farhangian University,Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
This study examines and analyzes the past education, using past experiences, the history of education and experiences, the advent of technology and its impact on the educational system, and with a comprehensive view, brings an important perspective. The promise of a new era in education will provide the necessary scientific and practical tools. This research examines the use of knowledge and technology and the importance of e-learning with the goal of identifying the future (future study) in education. The research method was descriptive-survey and students were selected based on random sampling. The statistical population of this study was 285 teachers in Fars province, 145 students were male teachers and 140 students were female teacher of Farhangian University of Fars province. Data were analyzed by descriptive statistics (frequency and mean) and inferential statistics (t-test) using spss software. Also, Cronbach's Alpha is also calculated in this study. The results showed that using modern educational technologies at Farhangian University, the student introduces teachers as lifelong learners and encourages students to take advantage of technological approaches after studying, which is the basis for critical and creative thinking in students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Future studies, Education, science and technology | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 298 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 353 |