| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 495 |
| تعداد مقالات | 3,847 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,697,001 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,722,306 |
بسط تئوری های شناختشناسی و دیدگاههای یادگیری در آموزش اثربخش جغرافیا | ||
| پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
| مقاله 5، دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 33-56 اصل مقاله (8.26 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| رضا محمدی* ؛ گناز بخشی | ||
| چکیده | ||
| تفکر، دلمشغولی اندیشمندان در حوزههای معرفت و شناخت است و همین نکته دلیل بر گستردگی و عمق معانی آن است. امروزه آموزش با دو سؤال، بر پایه "چه " و "چگونه" رو دررویی میکند. اینکه چه چیزی را آموزش میدهیم مهم است. اما مهمتر این است که این آموزش را چطور و چگونه و برای چه مقصودی انجام میدهیم. شناختشناسی یا اپیستومولوژی از یک سو به عنوان ضرورت سازماندهی آموزش و نیز به عنوان خط رابط آموزش هدفمند، جهت دهندۀ مطالعه حاضر است. آموزش جغرافیا برپایه نظریههای یادگیری به منزله ورود به قلمرو فراگیران و دانشآموزان و نحوه پردازش تفکرآنان برای زندگی و ارتباط با محیط، به ویژه در جهان شبکهای عصر حاضر است. این مقاله برای رمزگشایی مفاهیم و موضوع مورد بررسی، برای تحلیل، تلفیق و سنتز یافتهها با یکپارچهنگری با رفت و آمد بین ماکرو- میکرو یا قیاس- استقراء تلاش میکند چشمانداز جغرافیای آموزشی و آموزش جغرافیا را در مسیری کمتر شناخته شده در منابع موجود، پیش روی خوانندگان، به ویژه تعلیمدهندگان این علم قرار دهد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| نظریه های یادگیری؛ شناخت شناسی؛ تفکر؛ جغرافیا؛ جامعه شبکهای | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Expending on cognitive theories and learning perspectives in effective teaching geography | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Reza Mohammadi؛ Golnaz Bakhshi | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 294 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 370 |
||