تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,851 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,044 |
بسط تئوری های شناختشناسی و دیدگاههای یادگیری در آموزش اثربخش جغرافیا | ||
پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 33-56 اصل مقاله (8.26 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رضا محمدی* ؛ گناز بخشی | ||
تاریخ دریافت: 15 اردیبهشت 1398، تاریخ بازنگری: 30 شهریور 1398، تاریخ پذیرش: 30 شهریور 1398 | ||
چکیده | ||
تفکر، دلمشغولی اندیشمندان در حوزههای معرفت و شناخت است و همین نکته دلیل بر گستردگی و عمق معانی آن است. امروزه آموزش با دو سؤال، بر پایه "چه " و "چگونه" رو دررویی میکند. اینکه چه چیزی را آموزش میدهیم مهم است. اما مهمتر این است که این آموزش را چطور و چگونه و برای چه مقصودی انجام میدهیم. شناختشناسی یا اپیستومولوژی از یک سو به عنوان ضرورت سازماندهی آموزش و نیز به عنوان خط رابط آموزش هدفمند، جهت دهندۀ مطالعه حاضر است. آموزش جغرافیا برپایه نظریههای یادگیری به منزله ورود به قلمرو فراگیران و دانشآموزان و نحوه پردازش تفکرآنان برای زندگی و ارتباط با محیط، به ویژه در جهان شبکهای عصر حاضر است. این مقاله برای رمزگشایی مفاهیم و موضوع مورد بررسی، برای تحلیل، تلفیق و سنتز یافتهها با یکپارچهنگری با رفت و آمد بین ماکرو- میکرو یا قیاس- استقراء تلاش میکند چشمانداز جغرافیای آموزشی و آموزش جغرافیا را در مسیری کمتر شناخته شده در منابع موجود، پیش روی خوانندگان، به ویژه تعلیمدهندگان این علم قرار دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
نظریه های یادگیری؛ شناخت شناسی؛ تفکر؛ جغرافیا؛ جامعه شبکهای | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Expending on cognitive theories and learning perspectives in effective teaching geography | ||
نویسندگان [English] | ||
Reza Mohammadi؛ Golnaz Bakhshi | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 213 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 274 |