تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,261,963 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,651,944 |
نقش آموزش ریاضی پایه ششم با استفاده از تخته هوشمند بر میزان یادگیری، یادداری و شوق یادگیری دانش آموزان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 20، اسفند 1398، صفحه 11-24 اصل مقاله (944.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرانک موسوی* 1؛ بتول افسری سرداری2 | ||
1گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران. | ||
2کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران | ||
تاریخ دریافت: 06 مرداد 1398، تاریخ بازنگری: 08 آذر 1398، تاریخ پذیرش: 09 آذر 1398 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آموزش ریاضی با استفاده از تخته های هوشمند بر یادگیری، یادداری و شوق یادگیری دانش آموزان پایه ی ششم انجام می شود. این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم ناحیه دو کرمانشاه در سال تحصیلی 1397-1396 است. حجم نمونه 30 دانش آموز که در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. گروه آزمایش شامل 15 نفر و گروه کنترل نیز شامل 15 نفر بودند. روش نمونه گیری خوشه ای است که به صورت هدفمند از نمونه ی در دسترس انجام شد. جهت سنجش مؤلفه نقش تخته هوشمند بر یادگیری و یادداری از پیش آزمون و پس آزمون استفاده گردید و برای سنجش میزان شوق به یادگیری دانش آموزان، پرسش نامه 8 گویه ای Hoyle و همکاران استفاده شد و به کمک نرم افزار spss22 مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت. در مرحله نهایی داده های حاصل با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کلموگروف - اسمیرنف متغیرها مورد تجزیه و تحلیل و نتایج نشان داد که تخته هوشمند بر یادگیری، یادداری و شوق یادگیری مؤثر است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ریاضی؛ پایه ششم؛ تخته هوشمند؛ یادگیری و یادداری؛ شوق یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The role of sixth-grade math education using smart boards on learning, retention, and student's craving for learning. | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Faranak Mosavi1؛ Batol Afsari Sardari2 | ||
1Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah,IRAN. | ||
2Master of Educational Technology, Islamic Azad University, Kermanshah, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate the role of math training using smart boards on learning, retention and learning craze for sixth grade students. This research is a semi-experimental design with pretest-posttest design with control group. The statistical population of this study is all 6th grade male and female students of Kermanshah 2nd district in the academic year 1397-1396.Sample size of 30 students were divided into two experimental and control groups. The experimental group consisted of 15 patients and the control group included 15 subjects. A cluster sampling method was conducted purposefully from an accessible sample. To assess the role of the component, the role of smart boards on learning and memorizing the pre-test and post-test was used and to measure the amount of enthusiasm for learning the students, a questionnaire of 8-point Hoyle et al. Was used and analyzed with SPSS22 software. In the final stage, the data were analyzed using descriptive statistics and Kolmogorov-Smirnov test, and the results indicated that intelligent board is effective on learning, retention and learning passion. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Mathematical education, Sixth grade, Smart boards, Learning and memorizing, Learning craze | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 995 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,015 |