1.

آسیب‌های فضای مجازی برای خانواده و راهکارهای مقابله با آن

دوره 1، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 89-108

2.

آموزش انواع ترکیب با تکیه بر نمونه‌هایی از شعر سبک هندی و بر پایة نظریةگشتاری

دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 58-80

3.

آموزش زیست شناسی با رویکرد فناورانه

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 31-42

4.

آموزش شیمی سبز با به کارگیری محاسبات در آزمایشگاه دبیرستان

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 51-60

5.

آموزشِ مطالعات اجتماعی: رویکرد محافظه‌کارانه یا رویکرد تحول‌گرا

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 57-76

6.

آینده‌پژوهی در تربیت‌معلم با رویکرد دانش و فناوری از دید هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارس

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 91-106

7.

اثبات در ریاضی مدرسه ای، چرا؟

دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 13-21

8.

اثربخشی آموزش خودتنظیمی تحصیلی بر خودتنظیمی تحصیلی و ذهن‌آگاهی

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 1-11

9.

اثر بخشی آموزش گروهی حل مسئله برکاهش خصومت و طرحواره های ناسازگار دانش آموزان ابتدایی

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 12-21

10.

اثربخشی برنامه مداخله‌ای شایستگی اجتماعی بر نشانگان اختلال بیش فعالی/ نقص توجه در دانش‌آموزان پسر

دوره 4، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 47-61

11.

اثر بخشی تدریس با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تدریس مبحث مشکلات عضلانی – استخوانی کتاب سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 62-71

12.

اثربخشی درمان کوتاه مدت راه‏ حل‏ محور بر توانایی حل مسئله و روابط بین فردی دانش‌آموزان

دوره 4، شماره 3، آذر 1398، صفحه 67-79

13.

اثربخشی رویکرد حل مسئله در آموزش درس کارورزی بر ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجومعلمان

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 39-61

14.

اخلاق همسایه‌داری و آپارتمان نشینی در قرآن و روایت

دوره 2، شماره 3، فروردین 1398، صفحه 79-112

15.

ارائة الگوی شایستگی برای مدیران دورة ابتدایی آموزش‌وپرورش شهر تهران

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 145-176

16.

ارتقاء کیفیت آموزش خاصیت توزیع‌پذیری ضرب و یادگیری معنادار با استفاده از الگوی تدریس پیش سازمان‌دهنده( درس پژوهی)

دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 11-30

17.

ارزیابی بعد آموزشی سامانه‌های الکترونیکی مدیریت یکپارچه مدارس از دیدگاه دانشجویان دکتری تکنولوژی آموزشی

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 45-60

18.

ارزیابی تأثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی (5E)بر یادگیری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 123-133

19.

ارزیابی کارایی پوشه‌‌‌کار‌ در نظام ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان در مدارس ابتدایی شهر تبریز

دوره 3، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 15-32

20.

ارزیابی مؤلفه های جوسازمانی ومیزان تأثیرآن برخودکنترلی دانش آموزان

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 74-85

21.

ارزیابی محتوای کتاب علوم ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به مراحل حل مسئله بر اساس تکنیک آنتروپی شانون

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 51-62

22.

ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه‌های مهارت‌های اجتماعی بر اساس تکنیک آنتروپی شانون

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 127-138

23.

ارزیابی میزان ارتباط محتوای درسی کتاب های علوم تجربی مقطع ابتدایی با گرایش های مختلف علوم پایه

دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 31-45

24.

اصول ده گانه رفتاری در انتقال مفاهیم دروس دینی و قرآن ابتدایی از منظر قرآن کریم

دوره 1، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 7-28

25.

اصول و روش‌های تربیتی انبیا در قصص قرآن از منظر تفسیر المیزان و فی ظلال القرآن

دوره 1، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 51-76

26.

اقدام پژوهی، راهبردی برای توسعه حرفه‌ای معلمان فکور

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 24-44

27.

الگوی سازمان یادگیرنده برای دورة ابتدایی آموزش‌وپرورش شهر تهران

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 99-126

28.

الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر یادگیری زایشی درس ریاضی پایه ی ششم ابتدایی

دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 48-59

29.

الگوی نظام مند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 12-21

30.

اهمیت معلمان زن در عرصه آموزش ریاضیات

دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 50-58

31.

بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری

دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 1-15

32.

«بحران ژئوپلیتیک یمن» نمونه‌ای از ناکارآمدی نظام بین‌الملل در برقراری صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 71-84

33.

برخی از مشکلات یادگیری در شیمی

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 5-27

34.

بررسی اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ روش تدریس 5Eدرحیطه ی شناختی یادگیری درس زیست شناسی

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 31-49

35.

بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه‌ی دهم

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 23-34

36.

بررسی اثر بخشی آموزش کاربرد فناوری شیمی سبز در دانشگاه فرهنگیان

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 29-41

37.

بررسی اثربخشی آموزش‌های مدارس قرآنی بر مهارت روخوانی فارسی دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر بردسکن

دوره 2، شماره 3، فروردین 1398، صفحه 31-48

38.

بررسی اثر بخشی فناوری نانو در آموزش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 107-122

39.

بررسی اثر دانش محتوا (CK) بر روی پداگوژی دانش محتوا (PCK) مبحث فتوسنتز در برخی دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی (مطالعه موردی)

دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 14-24

40.

بررسی اثرگذاری شیوه ترسیم جدول‌ در بهبود خط تحریری دانش‌آموزان کلاس پنجم

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 1-14

41.

بررسی تأثیر آموزش چندرسانه ای نماز بر کسب مهارت های شناختی، عاطفی و روانی حرکتی دانش آموزان دختر دورة ابتدایی

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 31-48

42.

بررسی تأثیر رشته‌ی تحصیلی دانشجومعلّمان در مقطع دبیرستان بر راهبردهای تدریس دروس آزمایشگاهی مانند علوم

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 81-98

43.

بررسی تاثیر آموزش و ارزشیابی زیست شناسی پایه دهم به روش عملیاتی بر سطوح یادگیری دانش آموزان

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 58-64

44.

بررسی تاثیر ابعاد رهبری اخلاقی مدیران بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان

دوره 4، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 43-59

45.

بررسی تاثیر رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

دوره 3، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 63-74

46.

بررسی تجارب زیسته معلمان از فرسودگی شغلی: مطالعه پدیدار شناسانه

دوره 4، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 1-14

47.

بررسی تحلیل محتوای کتاب جدید التألیف علوم تجربی ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 96-1395

دوره 5، شماره 14، اردیبهشت 1398، صفحه 11-27

48.

بررسی تطبیقی آموزه‌های اعتقادی و تربیتی سوره طه در تفسیر المیزان و فی ظلال القرآن

دوره 2، شماره 3، فروردین 1398، صفحه 39-78

49.

بررسی تفاوت های جنسیتی، در انگیزش تحصیلی و معنای تحصیل دانشجویان رشته های آموزش علوم پایه دانشگاه فرهنگیان

دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 16-24

50.

بررسی دیدگاه معلمان در مورد میزان انعکاس مفاهیم "سبک زندگی تمدن ساز اسلامی ایرانی پیشرفت" در محتوای کتابهای دوره ابتدایی

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 2-23

51.

بررسی رابطه بین رضایت شغلی و عملکرد شغلی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان میبد

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 82-98

52.

بررسی رابطه بین سواد رسانه ای وقربانی سایبری

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 91-105

53.

بررسی رابطه خود نظم دهی تحصیلی و اشتیاق در مدرسه دانش‌آموزان کلاس ششم شهر شیراز

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 74-90

54.

بررسی رابطه نقش شغلی با تنش شغلی معلمان کودکان با نیازهای ویژه

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 45-66

55.

بررسی رابطۀ فناوری‌های نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دورۀ اول متوسطه‌ در درس ادبیات فارسی

دوره 1، شماره 1، تیر 1398، صفحه 95-110

56.

بررسی روند علاقه مندی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان به حرفه معلمی

دوره 4، شماره 3، آذر 1398، صفحه 1-14

57.

بررسی زبان زنانه و مردانه در رمان شب های تهران از منظر دستور زبان

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 21-37

58.

بررسی ساحت هنری و زیبایی شناختی کتاب ریاضی سوم ابتدایی

دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 39-47

59.

بررسی ساختار دانشی دبیران زیست‌شناسی در پذیرفتن یا رد نظریه تکامل گونه‌ها (مطالعه موردی)

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 15-26

60.

بررسی سیر تاریخی تعلیم و تربیت ایران و نقاط قوت و ضعف آن در سه دوره باستان، اسلامی و معاصر

دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 57-81

61.

بررسی شا یستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس با محوریت دو مولفه ایفای نقش و بحث گروهی

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 38-57

62.

بررسی ضرورت بازگردانی و امروزی‌کردن متون کهن دری در کتاب‌های درسی فارسی دورۀ دبستان ایران

دوره 1، شماره 1، تیر 1398، صفحه 54-78

63.

بررسی علل ضعف انشانویسی دانش‌آموزان پایة‌ ششم (مطالعة موردی: شهرستان بابلسر)

دوره 1، شماره 2، آذر 1398، صفحه 99-127

64.

بررسی فاصلۀ موجود بین کتاب‌های فارسی دورۀ پیش‌دبستانی و اول دبستان از لحاظ محتوا و شیوۀ آموزش زبان فارسی

دوره 1، شماره 1، تیر 1398، صفحه 26-53

65.

بررسی فرآیند حذف همخوان در گفتار دانش‌آموزان ابتدایی شهر ساری

دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 1-21

66.

بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه و دانشجو معلمان رشته ی آموزش شیمی در مفاهیم سینتیک شیمیایی، جرم اتمی – مول و انحلال پذیری و مقایسه آن ها با یکدیگر

دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 1-13

67.

بررسی کمی وکیفی قالب‌های اشعارکتب فارسی ابتدایی

دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 22-35

68.

بررسی موانع معلمان در ارتقای نیازهای روان‌شناختی اساسی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول

دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 81-98

69.

بررسی موسیقی چهارگانه در اشعار دفاع مقدس فارسی اول تا ششم ابتدایی

دوره 1، شماره 2، آذر 1398، صفحه 48-64

70.

بررسی موسیقی کناری در اشعار فارسی اول ابتدایی از حیث معیارهای ادبیات کودک

دوره 1، شماره 1، تیر 1398، صفحه 79-94

71.

بررسی میزان تاب آوری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهر اصفهان و آموزش تاب آوری در برنامه درسی

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 75-94

72.

بررسی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره دوم ابتدایی

دوره 2، شماره 3، فروردین 1398، صفحه 7-30

73.

بررسی میزان درک و فهم دانش آموزان سال چهارم متوسطه از مفهوم انتگرال در چارچوب نظریه ی APOS

دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 22-37

74.

بررسی میزان صلاحیت های حرفه‌ای مبتنی بر دیدگاه سازنده گرایی دبیران زن دوره متوسطه دوم شهر همدان

دوره 4، شماره 3، آذر 1398، صفحه 45-56

75.

بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه درسی جدید رشته آموزش زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان درمقایسه با برنامه قبلی

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 5-14

76.

بررسی نقش توسعة حرفه‌ای و توانمندسازی مدرسان دانشگاه فرهنگیان بر ادراک دانشجویان از کیفیت تدریس؛ مطالعة موردی دانشگاه‌‌های فرهنگیان یزد

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 9-38

77.

بررسی نقش جوّ آموزش سازمانی و فرهنگ سازمانی بر یادگیری غیررسمی معلمان شهر جاسک

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 263-283

78.

بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانی نسبت به علم بیوتکنولوژی ( مطالعه موردی دانش آموزان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر مشهد)

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 1-12

79.

بررسی و تحلیل آموزش الفبا در کتاب های قرآن و فارسی اول دبستان به شیوه افقی و موازی

دوره 2، شماره 3، فروردین 1398، صفحه 133-151

80.

بررسی وضعیت سواد رایانه ای دبیران مقطع متوسطه اول

دوره 4، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 15-27

81.

بررسی وضعیت مولفه های اثربخشی کلاس درس ریاضی در مدارس ابتدایی دولتی منطقه دو شهر تهران

دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 60-69

82.

بررسی ومقایسه مولفه های اصلی آموزش محیط زیست در کتاب های درسی علوم تجربی دوره ی ابتدایی

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 129-147

83.

بررسی و نقد‌ دیدگاه مفسران درتفسیر المیزان با رویکردی بر قاعده‌ی سیاق

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 59-73

84.

برنامة درسی آموزش بهزیستی در دورة ابتدایی (بر اساس عناصر برنامة درسی کلاین)

دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 83-108

85.

بسط تئوری های شناخت‌شناسی و دیدگاه‌های یادگیری در آموزش اثربخش جغرافیا

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 33-56

86.

بینش امیدوارانه در شعر فارسی، ضرورت آموزش و مدرسه

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 86-100

87.

پیش بینی بهزیستی ذهنی براساس معنای زندگی و شفقت به خود در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مهاباد

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 39-55

88.

پیش بینی خودکارآمدی بر اساس مولفۀ دغدغه های حرفه ای معلمان زن دبیرستان

دوره 4، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 63-71

89.

پیش‏ بینی رابطه سبک های دلبستگی با گرایش به مواد مخدر در دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان کردستان

دوره 4، شماره 3، آذر 1398، صفحه 57-66

90.

پیش‌بینی سبک تدریس فعال بر اساس سبک‌های تفکر معلمان مدارس ابتدایی شهرستان آمل

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 106-128

91.

پیش‌بینی هوش اجتماعی بر اساس سبک مطالعه و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز

دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 91-105

92.

تأثیر آموزش بر تولید گفتارکودکان سندرم داون

دوره 1، شماره 1، تیر 1398، صفحه 1-25

93.

تأثیر آموزش برنامه یادگیری اجتماعی- هیجانی جامع بر مدیریت خود دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌ شرقی

دوره 4، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 31-42

94.

تأثیر آموزش مبتنی بر گفتمان ریاضی بر توانایی عملکرد و استدلال ریاضی دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی

دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 59-67

95.

تأثیر بازی‌های آموزش تخیلی در انگیزش تحصیلی و میزان پیشرفت درسی دانش آموزان دختر در درس ریاضی پایه چهارم ابتدائی ناحیه سه شهر کرمانشاه

دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 27-55

96.

تأثیر به‌کارگیری مدل حل مسئله پولیا در کاهش خطای نیومن دانش آموزان در حل مسائل مربوط به ترکیبیات پایه دهم رشته ریاضی

دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 25-38

97.

تأثیر تدریس به روش آزمایشگاهی بر یادگیری مفاهیم زیست شناسی و مقایسه بین دانش آموزان دختر و پسر

دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 53-68

98.

تأثیر کاربست الگوی مدیریت آموزش به سبک رهبری تحولی دبیران زیست شناسی بر مسئولیت‌پذیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس زیست شناسی

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 35-56

99.

تاثیر آموزش دقت بر توانایی دیکته نویسی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 33-50

100.

تاثیر آموزش زیست شناسی به روش درس پژوهی معلمان بر افزایش نمرات دانش آموزان(مطالعه موردی دانش آموزان متوسطه 1 شهر تهران)

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 43-52

101.

تاثیر روش تدریس به روش ایبسه در آموزش شیمی و کمک به تقویت روحیه کارآفرینی

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 67-80

102.

تاثیر شعردرمانی بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر سرابله

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 22-26

103.

تاثیر کتاب " انسان و محیط زیست " پایه یازدهم بر تغییر دیدگاه فردی دبیران در دبیرستانهای پسرانه شهر کرمانشاه

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 1-14

104.

تاملی در « گروه های آموزشی » و « درس پژوهی» به عنوان دو مؤلفه ی ارتقا دهنده ی من حرفه ای معلمان با تکیه بر شباهت ها و تفاوت ها

دوره 5، شماره 14، اردیبهشت 1398، صفحه 28-45

105.

تبیین اهمال ‏کاری و بی‏ تفاوتی سازمانی بر اساس ویژگی‏ های شخصیتی و ماهیت شغلی کارکنان آموزش و پرورش شهر قدس

دوره 4، شماره 3، آذر 1398، صفحه 27-44

106.

تبیین رابطة سرمایة فکری با اثربخشی معلمان؛ مطالعه با تمرکز بر مدارس ابتدایی شهر بهارستان تهران

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 199-218

107.

تبیین مدلهای رشد تخصص در تربیت معلم: گذر از خوگیری به خبرگی

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 9-22

108.

تتبعی در علل ناکارآمدی آموزش های دینی مدارس

دوره 1، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 29-49

109.

تجربه زیسته من در دانشگاه فرهنگیان برای معلم شدن

دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 29-52

110.

تحلیل خطاهای دانش‌آموزان چهارم تجربی در حل مسائل کلامی کاربرد مشتق بر اساس مدل نیومن در شهرستان سمیرم

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 1-25

111.

تحلیل محتوای فصل اول کتاب شیمی دوازدهم بر اساس روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن به روش آنتروپی شانون

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 53-72

112.

تحلیل محتوای کتاب زیست‌شناسی پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته علوم تجربی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر مبنای الگوی ویلیام رومی

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 50-61

113.

تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از منظر فعال یا غیرفعال بودن براساس روش ویلیام رومی

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 53-72

114.

تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی دهم بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر و تأثیر تدریس مبتنی بر آن در میزان یادگیری

دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 47-67

115.

تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی براساس الگوی مریل در سال تحصیلی 1397 – 1398

دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 25-41

116.

تحلیل محتوای کتاب فارسی (مهارت های نوشتاری و مهارت های خوانداری) پایه ششم ابتدایی بر اساس بازده‌های یادگیری گانیه

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 63-74

117.

تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی اول، دوم و سوم ابتدایی براساس الگوی نمایش اجزای مریل

دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 50-62

118.

تحلیل محتوای کتاب هدیه‌های آسمان پایه پنجم ابتدایی از منظر توجه به مولفه‌های تربیت اخلاقی

دوره 1، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 77-88

119.

تحلیل محتوای کتب شیمی دوره دوم متوسطه از نگاه تاثیر تغییر آن بر فرایند تدریس معلمان شیمی شهرستان مشهد

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 43-52

120.

تحلیل محتوای کتب نگارش فارسی دوره‌ دوم ابتدایی بر اساس الگوی خلاقیت پلسک

دوره 1، شماره 2، آذر 1398، صفحه 1-20

121.

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه پنجم و ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های آموزش شهروندی

دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 99-111

122.

تحلیل محتوای مقایسه ای بخش دستگاه حرکتی کتاب زیست شناسی 2 و بخش سیستم عضلانی کتاب علوم طبیعی مدارس آمریکا به روش خلاقیت گیلفورد

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 72-82

123.

تحلیل هوشمند‏سازی مدارس براساس الگوی سوات

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 85-111

124.

تحلیلی بر سیاست های جنایی در حوزه‌ی حقوق کیفری کار ایران

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 28-38

125.

تخفیف درواج های زبان فارسی براساس واژگانی ازشاهنامه فردوسی

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 72-81

126.

تدریس درس علوم پایه اول دوره ابتدایی به روش برنامه ی آموزش فلسفه برای کودکان

دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 11-27

127.

تدریس مفاهیم زبان و ادبیات فارسی با به کارگیری الگوی دریافت مفهوم

دوره 1، شماره 2، آذر 1398، صفحه 21-47

128.

تدوین و اعتباریابی پرسشنامة تدریس اثربخش آموزگاران

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 49-78

129.

تربیت بدنی تلفیقی و آموزش مفاهیم ریاضی

دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 1-12

130.

تقسیم‌بندی دیگر از لفّ و نشر

دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 48-57

131.

تکنولوژی "واقعیت افزوده" و کاربرد آن در آموزش زیست شناسی

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 73-84

132.

جایگاه ادب و کلام درساختار مدیران

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 12-27

133.

جمله‌های سادۀ با دو نهاد در زبان فارسی

دوره 1، شماره 1، تیر 1398، صفحه 111-125

134.

چالش ها و فرصت های آموزش شیمی سبز و ارتباط آن با توسعه پایدار

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 47-66

135.

چالش های موجود در آموزش زیست شناسی و نقش خلاقیت در افزایش یادگیری آن

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 15-30

136.

چرا پژوهش در آموزش شیمی؟

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 1-2

137.

چکیده انگلیسی

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 151-156

138.

چگونه توانستم بی علاقگی و بی توجهی مهدی (فراگیر پایه ششم) نسبت به انجام تکالیف را رفع نمایم: اقدام پژوهی

دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 69-79

139.

حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی در قرآن و رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام)

دوره 5، شماره 14، اردیبهشت 1398، صفحه 68-86

140.

درآمدی بر نوع شناسی و ویژگی های روایت های تربیتی

دوره 4، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 73-100

141.

دوگانه‌ها در حرفه‌ای شدن معلم

دوره 4، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 21-29

142.

دیدگاه استادان و دانشجویان رشته‌های آموزش زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی پیرامون ویژگی‌های استاد برتر در دانشگاه فرهنگیان:یک مطالعه کیفی

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 13-30

143.

دیدگاه معلمان و مدیران درباره امکان عملیاتی‎سازی سند تحول بنیادین در کلاس درس و مدرسه ابتدایی

دوره 3، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 33-49

144.

رابطة تنظیم هیجانی و جرأْت‎مندی با میزان بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان متوسطه (مورد مطالعه: دانش‏آموزان متوسطه شهرستان هریس)

دوره 4، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 61-75

145.

رابطة زیست آهنگ احساسی، جسمی و فکری با کیفیت تدریس معلمان دورة ابتدایی شهرستان زنجان

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 120-146

146.

رابطة ساختاری بین انگیزش درونی و بیرونی، نگرش به تسهیم دانش، کنترل رفتاری ادراک‌شده، هنجارهای ذهنی و نیت تسهیم دانش با رفتار تسهیم دانش

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 127-154

147.

رابطة ساختاری توانمندسازی با تعهد به تغییر سازمانی معلم

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 95-119

148.

رابطة مؤلفه‌های هوش هیجانی با پیشرفت‌گرایی شغلی معلمان

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 177-191

149.

رابطه انسجام خانوادگی و مهارت های زندگی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس

دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 125-138

150.

رابطه‌ بین فراگیر و معلم با تأکید بر رویکردهای نوین آموزشی

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 51-73

151.

رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 22-31

152.

رابطه مدیریت زمان با خلاقیت و خود تنظیمی دانش اموزان پایه ششم ابتدایی سعدآباد

دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 69-90

153.

رابطه ویژگی های شخصیتی والدین با خوش‌بینی و مهارت‌ ارتباطی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی

دوره 1398، شماره 11، مهر 1398، صفحه 2-16

154.

رویکرد استم و الزامات پیاده‌سازی آن در ایران

دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 47-49

155.

رویکرد نوین میان‌رشته‌ای در حوزه یادگیری و آموزش زبان عربی

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 71-84

156.

ریخت‌شناسی ادبیات داستانى و عناصر و انواع آن در ادبیات عرب

دوره 5، شماره 14، اردیبهشت 1398، صفحه 1-10

157.

سخن آغازین

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 5-8

158.

سخن رئیس دانشگاه فرهنگیان

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 1-1

159.

سخن سردبیر

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 1-1

160.

سخن سردبیر

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 3-4

161.

سخن سردبیر

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 3-4

162.

سخن سردبیر: راهی که آغاز شده است ...

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 99-100

163.

سنت تبدیل نعمت به نقمت از منظر المیزان

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 1-11

164.

سنجش مولفه‌های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی)

دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 109-124

165.

سنجش وضعیت موجود مؤلفه‌های تدریس اثربخش از دیدگاه دبیران مدارس متوسطه اول

دوره 1398، شماره 10، فروردین 1398، صفحه 67-90

166.

شناسایی آسیب ها و کارکردهای برنامه درسی کارورزی از دیدگاه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان: یک مطالعه موردی در گروه های علوم پایه

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 44-57

167.

شناسایی اثر متقابل ریاضی و فیزیک در آموزش فیزیک در حوزه PCK

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 65-77

168.

شناسایی و نقد منابع تاریخی و نقش آن در آموزش تاریخ مطالعۀ موردی: تاریخ یمینی

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 101-126

169.

صورخیال در اندیشه های شعری محتشم کاشانی

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 75-100

170.

ضرورت آشنایی دبیران زیست شناسی با گروه های خونی سیستم ABO با تاکید بر گروه خونی بمبئی در رفع کج فهمی های درس زیست شناسی

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 69-82

171.

ضرورت تحول در آموزش علوم در ایران

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 1-4

172.

طراحی الگوی برنامه درسی آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی بر اساس نظریه هوش چندگانه گاردنر

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 39-50

173.

طراحی الگوی تدریس ضرب کسر در عدد(عملگر) با تاکید برتقویت هوش فضایی دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهدای مشکان

دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 11-32

174.

طراحی مدلی برای تفکر انتقادی دانشجومعلمان شیراز براساس راهبردهای فراشناختی خواندن و تأخیر در رضامندی تحصیلی

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 9-30

175.

طراحی مراحل محلول سازی به شیوه کاوشگری در آزمایشگاه شیمی

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 35-46

176.

طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مبتنی بر ساختن‌گرایی شناختی برای دانش‌آموزان پایة ششم ابتدایی

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 63-84

177.

طراحی و تبیین الگوی شایستگی مدیران مدارس بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و دیگراسناد بالادستی

دوره 7، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 113-144

178.

طراحی یک آزمایش سبز برای آزمایشگاه شیمی فیزیک - سیستم ساده تعادل فازی دو جزیی جامد-مایع

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 35-50

179.

طراحی یک الگوی آموزش شبکه ای جهت اثبات قضایا در ریاضیات با استفاده از نقشه مفهومی

دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 63-72

180.

عوامل مؤثر بر هویت حرفه‌ای معلم: مروری نظام مند

دوره 4، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 77-94

181.

فراهم سازی بستر مناسب برای ارتباط بین آموزش شیمی و صنعت در دانشگاه فرهنگیان

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 1-14

182.

فلسفة آموزش جامعه‌شناسی

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 9-32

183.

فلسفۀ آموزش مطالعات اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 77-100

184.

کاربردهای بازی های رایانه ای

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 27-40

185.

کاهش میزان کمرویی در دانش آموزان ابتدایی مدرسه شهید ناصری تهران

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 15-20

186.

کاوشی در تجارب معلمان درس پژوه در درس علوم‌ تجربی: جُستاری پدیدارشناسانه

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 23-44

187.

گشتاری درتاثرات جامی از حافظ

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 58-70

188.

مروری بر کاربرد آموزش مبتنی بر مغز در کلاس زیست شناسی

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 57-68

189.

مروری بر کاربرد نرم افزارهای نقشه مفهومی در تسهیل و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری شیمی

دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 15-34

190.

مروری بر نانو فناوری و ضرورت آموزش آن در مدارس

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 3-22

191.

مشکلات مربوط به درک فرآیند فتوسنتز در بین دانش‌آموزان ششم ابتدایی (مطالعه موردی در یکی از مدارس ابتدایی شهر اصفهان)

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 26-34

192.

مطالعة مبانی معرفت‌شناسی آموزش مبتنی‌بر شبکه‌های اجتماعی مجازی

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 155-180

193.

مطالعه تطبیقی برنامه درسی شیمی ایران و ژاپن در دوره متوسطه دوم

دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 38-49

194.

مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر مشارکت اجتماعی- فرهنگی دبیران مدارس راهنمایی شهر مشهد

دوره 5، شماره 14، اردیبهشت 1398، صفحه 46-67

195.

مطالعه و شناسایی کج فهمی‌های دانشجومعلمان پسر رشته آموزش ابتدایی در مورد تفاوت ویژگی های ذرات سازنده مواد در حالت های فیزیکی مختلف

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 97-129

196.

معرفی تازه های کتاب

دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 139-140

197.

معناشناسی فجور در قرآن

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 41-58

198.

مقایسةروش درس‌پژوهی با روش سنتی بر افزایش مهارت داستان‌نویسی دانشجومعلمان

دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 36-47

199.

مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی گانیه و بریگز با 5E بر فرایند یادگیری شیمی

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 83-97

200.

مقایسه روش تدریس سخنرانی با روش تدریس بحث گروهی در آموزش زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان تهران

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 27-34

201.

مقایسه میزان و دلایل استفاده از فضای مجازی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه فرهنگیان

دوره 1398، شماره 11، مهر 1398، صفحه 64-85

202.

مقایسه نظری شبکه‌های ارتباطی از منظر اسلام و علوم انسانی غرب

دوره 1، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 109-125

203.

مقایسه ویژگی‏ های شخصیتی معلّمان دانش ‏آموخته دانشگاه فرهنگیان با معلّمان دانش ‏آموخته سایر دانشگاه‏ ها: یک مطالعه مقایسه‌ای در استان کردستان

دوره 4، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 1-19

204.

مقایسه ی احساس تعلق به مدرسه و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس عادی و هوشمند

دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 11-26

205.

مقایسه یادگیری مشارکتی و انفرادی بر اساس طبقه‌بندی بلوم در مباحث ترکیبات یونی و مولکولی کتاب علوم تجربی پایه نهم

دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 73-96

206.

مقایسه‌ی تطبیقی برنامه‌ی درسی آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان با دبیری شیمی سابق و کارشناسی شیمی

دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 61-82

207.

نظریه زمینه‌ای یادگیری به روش معکوس: ایجاد یادگیری به روش معکوس در کلاس درس

دوره 4، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 29-45

208.

نظریه سازنده گرایی اجتماعی و دلالتهای آن برای فرایند یادگیری و تدریس

دوره 5، شماره 15، تیر 1398، صفحه 86-100

209.

نقد مطالعات سنتی و نوین دربارة فعل مرکب در زبان فارسی

دوره 1، شماره 3، دی 1398، صفحه 81-105

210.

نقش ترسیم در استدلال های هندسی

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 35-43

211.

نقش جهت گیری دینی و مولفه های کارکرد خانواده در بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه

دوره 5، شماره 16، آبان 1398، صفحه 59-71

212.

نقش ساختار توانمند مدارس و جو روانشناختی محیط کار در خوش‌بینی شغلی معلمان

دوره 5، شماره 7، شهریور 1398، صفحه 61-74

213.

نقش سرمایه اجتماعی مدیران مدارس بر رضایت شغلی معلمان

دوره 3، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 51-62

214.

نقش سرمایه اجتماعی و فرهنگی در کیفیت زندگی کاری و شادکامی معلمان مقطع ابتدایی

دوره 3، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 75-93

215.

نقش کاربرد محتوای الکترونیکی در تسهیل، تسریع و تثبیت یادگیری دانش آموزان مدارس ابتدایی

دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 1-11

216.

نقش مدیریت دانش در توسعه شایستگی حرفه‏ ای اعضای هیأت علمی دانشگاه‏ها (مورد مطالعه: اساتید هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران)

دوره 3، شماره 4، اسفند 1397، صفحه 1-14

217.

نقش معلم در اعتلای فرهنگ انسانی، اسلامی به وسیله تبیین مفاهیم نماز

دوره 5، شماره 14، اردیبهشت 1398، صفحه 87-100

218.

نقش میانجی فرسودگی تحصیلی و تاب‌آوری تحصیلی در رابطة بین سرزندگی تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 237-262

219.

نقش میانجی‌گری جوّ روان‌شناختی در رابطة بین سبک مدیریت و خوش‌بینی سازمانی؛ مطالعه با تمرکز بر دانشگاه فرهنگیان

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 79-98

220.

نقش همسالان در هویت و فرایند هویت یابی کودکان دبستانی از دیدگاه دانشجو معلمان

دوره 1، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 32-38

221.

نقش واسطة هوش معنوی، مهارت‌های اجتماعی و خلاقیت در رابطة بین ترتیب تولّد با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 219-236

222.

نگاهی به الگوهای رفتاری و اخلاقی حضرت فاطمه

دوره 2، شماره 3، فروردین 1398، صفحه 113-132

223.

نگاهی به ویژگی شعرهای کتاب فارسی اول دبستان

دوره 1، شماره 2، آذر 1398، صفحه 65-80

224.

نیمرخ های انگیزشی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر: تحلیل مبتنی بر شخص

دوره 8، شماره 1، شهریور 1398، صفحه 181-198

225.

ویژگی‌های اخلاقی معلّم و متعلّم از منظر ملا احمد نراقی در معراجُ السعاده

دوره 1، شماره 2، آذر 1398، صفحه 81-98

226.

ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان: مطالعه موردی پردیس فاطمه الزهرا (س) یزد

دوره 4، شماره 3، آذر 1398، صفحه 15-25


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب