تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,075 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,599 |
تحلیل و مقایسه محتوای مبحث تنفس سلولی در کتابهای زیستشناسی دوره دوم متوسطه در کشورهای ایران و ترکیه مبتنی بر روش ویلیام رومی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 18، خرداد 1399، صفحه 1-12 اصل مقاله (874.18 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عاطفه پاییز* 1؛ علی محمودلو2؛ حورا سودی3 | ||
1استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2استادیار دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 08 آذر 1398، تاریخ بازنگری: 11 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 17 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای مبحث تنفس سلولی در کتابهای زیستشناسی دوره دوم متوسطه در دو کشور ایران و ترکیه مبتنی بر روش ویلیام رومی به انجام رسیده است. این تحقیق ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش تحقیق، بر مبنای روش تحلیل محتوا میباشد که در ارتباط با مبحث تنفس سلولی کتاب زیستشناسی کشورهای ایران و ترکیه انجامگرفته است نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که فصل پنجم کتاب زیستشناسی ایران و متن فصل چهارم کتاب زیستشناسی ترکیه در مبحث تنفس سلولی بهصورت غیرفعال ارائهشده است. همچنین نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که تصاویر فصل پنجم کتاب زیستشناسی ایران و تصاویر فصل چهارم کتاب زیستشناسی ترکیه بهصورت غیرفعال ارائه شده است. در مورد سؤالات پایان فصل چهارم کتاب زیستشناسی ترکیه نیز این سؤالات بهصورت فعّال میباشند. نتایج تحقیق درزمینة فعالیتهای فصل پنجم کتاب زیستشناسی ایران و فصل چهارم کتاب زیستشناسی ترکیه نشان داد که این فعالیتها بهصورت غیرفعال ارائه شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل محتوا؛ ویلیام رومی؛ مبحث تنفس سلولی؛ کتاب زیستشناسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Content analysis of the topic of cellular respiration in high school biology textbooks of countries of Iran and Turkey based on William Roman method | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Atefeh Paeiz1؛ Dr. Ali Mahmoudloo2؛ Dr. Hura Soudi3 | ||
1Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University,Tehran, IRAN. | ||
2farhangian University,Tehran, IRAN. | ||
3Department of Educational Sciences, Farhangian University,Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to investigate the content of cellular respiration in second-grade biology textbooks in two countries of Iran and Turkey based on William Roman method. The purpose of this research is applied and in terms of research method is based on the content analysis method which has been done in relation to the cellular respiration of Biology of Iran and Turkey. The results of the study show that the Chapter 5 of the Iranian Biology Book and the text of the fourth chapter of the Turkish Book of Biology in the field of cellular respiration is presented inactive. The results also show that pictures of the fifth chapter of the Iranian Biology Book and the fourth chapter of the Turkish Biology Book are inactive. As for the questions at the end of Chapter Four of the Turkish Biology Book, these questions are also active. The results of the research on the activities of the fifth chapter of the Iranian Biological Book and the fourth chapter of the Turkish Biological Book that showed that these activities were presented inactive. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Content Analysis, William Roman, cellular respiration, biology book | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 280 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 277 |