تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,763 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
تاثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده بر اضطراب ریاضی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس ریاضی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 2، دوره 6، شماره 18، خرداد 1399، صفحه 13-30 اصل مقاله (775.34 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شیرین پورقاز1؛ عبدالجلال توماج* 2؛ زهرا رزاقیان گرمرودی3 | ||
1دانشجوی رشته علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران،ایران. | ||
2کارشناس آموزش، استان گلستان، ایران. | ||
3دانشجوی دکترای رشته مدیریت آموزش عالی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 25 بهمن 1398، تاریخ بازنگری: 13 اسفند 1398، تاریخ پذیرش: 01 فروردین 1399 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده بر اضطراب ریاضی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان است. روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی با دو گروه گواه و آزمایش با طرح پیشآزمون و پسآزمون است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشآموزان کنکوری پایه دوازدهم شهرستان آق قلا بود. روش نمونهگیری به صورت خوشهای بود بدین صورت که از بین دانشآموزان شهرستان آق قلا دانشآموزان دوره دوم به تعداد 40 نفر به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند و به صورت همگن از نظر معدل و نمره ریاضی در دو گروه گواه و آزمایش تقسیمشدند ابزار پژوهش شامل پرسشنامههای اضطراب ریاضی دوبعدی تجدیدنظر شده بای (2011) و اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002) و کتاب و اپلیکیشن کتاب زرد کانون بود. پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرنباخ 75/0 و 77/0 بدست آمد و روایی پرسشنامه توسط کارشناسان حوزه آموزش و روانشناسان حوزه تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات جزئی مورد تائید نهایی قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد که آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده بر اضطراب ریاضی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان تاثیر معناداری دارد (00/0>p). نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده سبب کاهش اضطراب ریاضی و افزایش اشتیاق تحصیلی دانشآموزان میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ واقعیت افزوده؛ اضطراب ریاضی؛ اشتیاق تحصیلی؛ دانشآموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Impact of Augmented Reality Education on Students' Math Anxiety and Academic Desire in Mathematics | ||
نویسندگان [English] | ||
Shirin Pourghaz1؛ Abdoljalal Toomaj2؛ Zahra razzaqian garmroodi3 | ||
1Student of Educational Sciences, Farhangian University, Tehan, IRAN. | ||
2Teacher, Golestan, IRAN. | ||
3PhD student in Higher Education Management, Kharazmi University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study was to investigate the effect of augmented reality-based education on students' mathematical anxiety and academic achievement. The research method is quasi-experimental with two groups of control and experiment with pre-test and post-test design. The statistical population of the study consisted of 12 th grade students in Mashhad city of Aq Qala. The sampling method was clustered. In this study, 40 students were selected from the second grade students of Aq Qala city as research sample. They were divided into two groups: control and experimental. Research tools included the revised 2D Bai Mathematical Anxiety Questionnaires (2011) and the Shafli et al. (2002) Academic Attitude Questionnaire and the Yellow Book Book and App. The reliability of the questionnaires was calculated as 0.75 and 0.77 using Cronbach's alpha. The validity and reliability of the questionnaire were evaluated by experts in the field of education and psychologists in the field of education. And after minor reforms, it was finally approved. The findings showed That Augmented Reality Education has a significant effect on students' math anxiety and academic achievement(P <0.01). The results showed Augmented reality-based education reduces math anxiety and increases students' academic excitement. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, Augmented Reality, Mathematical Anxiety, Academic Passion, Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 479 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 444 |