تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
نقش درس افزار آموزش مهارت طناورزی بر عملکرد روانی- حرکتی دانشآموزان | ||
پژوهش و نوآوری در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 2، اسفند 1398، صفحه 9-19 اصل مقاله (474.88 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرانک موسوی* 1؛ شهناز محمدی زینلانی2 | ||
1گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
2کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
تاریخ دریافت: 21 مرداد 1398، تاریخ بازنگری: 10 دی 1398، تاریخ پذیرش: 12 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی درسافزار آموزش مهارت طناورزی و نقش آن بر عملکرد روانی- حرکتی فراگیران بود. روش پژوهش شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با دو گروه آزمایش و کنترل بود. جامعهء آماری، شامل تمامی دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهرستان کرمانشاه در سال تحصیلی 96- 1395 بود. برای انتخاب نمونهء آماری با استفاده از روش خوشهای تصادفی، 70 نفر از دانشآموزان انتخاب شدند که 35 نفر در گروه آزمایش و 35 نفر در گروه گواه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده، پرسشنامهء محققساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن را متخصصان تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 82/0 به دست آمد. ابتدا از گروههای آزمایش و گواه پیشآزمون گرفته شد، سپس درسافزار آموزش طناورزی به مدت 10 جلسه 45 دقیقهای برای گروه آزمایش اجراشد، اما گروه گواه با روش سنتی آموزش دیدند و پس از پایان دورهء آموزشی، از هر دو گروه پسآزمون بهعملآمد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین عملکرد فراگیران آموزشدیده، بر اساس درسافزار آموزش مهارت طناورزی و طرح رایج، تفاوت معنیدار وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
درس افزار؛ طناورزی؛ مهارت های روانی- حرکتی؛ دانش آموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Role of Jump Rope Skills' Training Courseware on Psychomotor Performance of Students | ||
نویسندگان [English] | ||
Faranak Mosavi1؛ Shanaz Mohamadi2 | ||
1Department of Educational Management, Faculty of Literature and Humanities, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran | ||
2Master of Educational Technology, Department of Educational Sciences, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to investigate the effectiveness of the jump rope skills' instruction and its role on psychomotor performance of students. To attain this aim, researchers used quasi pre and post-test experimental method with experimental and control groups. The statistical population included all the fourth grade boy students of elementary schools in Kermanshah studying in academic year 2016-2017. Seventy students were selected through randomized cluster sampling as the experimental (35 students) and control groups (35 students). The instrument was a research-made questionnaire that experts approved its face and content validity and its reliability was computed 0.82 by Cronbach's alpha test. First, we the experimental and control groups were given a pretest. Then, the treatment was conducted for 10 sessions of 45 minutes for the experimental group, but the control group was instructed through the traditional method and after the end of the course, both groups were tested by an achievement test. The results showed that there is a significant difference between the performance of the trained learners according to the jump rope skills' instruction and the current curriculum. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Instructional Design, Jumping Rope, Psychomotor Skills ، Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 313 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 350 |