تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,795 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,993 |
تکنولوژی "واقعیت افزوده" و کاربرد آن در آموزش زیست شناسی | ||
پژوهش در آموزش زیست شناسی | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 3، آذر 1398، صفحه 73-84 اصل مقاله (555.5 K) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسنده | ||
فاطمه محبی* | ||
دانشجوی کارشناسی آموزش زیست شناسی، دانشگاه فرهنگیان(واحد شهید شرافت)، تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 05 آبان 1398، تاریخ بازنگری: 30 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 03 اردیبهشت 1399 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش معرفی و مرور یک روش تدریس نوین بر اساس فناوری در آموزش درس زیست شناسی است. فناوری اطلاعات امکان ایجاد نوآوری در ابزار تدریس، یاددهی و یادگیری زیست شناسی را چه در داخل و چه در خارج از کلاس فراهم کرده است. "واقعیت افزوده" فناوری است که در آن تصویر سه بعدی یا اطلاعاتی بصورت متن یا تصویر برروی تصویر زنده ای که از طریق دوربین موبایل یا تبلت یا عینک مجهز درحال نمایش است نشان داده می شود. با این تکنولوژی دانش آموزان قادر خواهند بود که اشکال زیست شناسی را بصورت سه بعدی مشاهده کنند و ساختار و اجزای آن ها را بهتر درک کنند و یا حتی بتوانند آن را لمس کنند و در مورد آن به صورت گروهی کنکاش کنند. روش پژوهش در این مقاله مروری بوده و نویسندگان با بررسی و مطالعه دقیق مقالات متعدد و تجربیات شخصی عوامل بالقوهی واقعیت افزوده در آموزش زیست شناسی را بررسی می کنند و نیز به معرفی برنامه های ساخته شده در این باره می پردازند. دانشآموزان نسل آینده دانشمندان جوان و باهوش هستند و از جهات بسیاری ما به آنها وابسته هستیم تا با نوآوری های بزرگ و تازه به حل چالش های پیش روی ما کمک کنند، بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار بست و با روش های نوآورانه و خلاقانه مفاهیم را به آنان آموزش داد، واقعیت افزوده می تواند یکی از این شیوه های خلاقانه در آموزش زیست شناسی باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زیست شناسی؛ فناوری در آموزش؛ واقعیت افزوده؛ واقعیت مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
"Augmented Reality" technology and its function in biology education | ||
نویسندگان [English] | ||
fatemeh mohebbi | ||
Biology, Shahid Sharif College, Nassibe University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to introduce and review a new teaching method based on technology in biology teaching. Information technology make innovation possible in teaching and learning biology means whether in the class or out of it. Augmented Reality is a technology that show 3D pictures or information as text or pictures over the live pictures representing by phone or tablet camera or equipped glasses. With these technology students can observe biological forms in 3D and understand their structure and components better Or even be able to touch it and discuss it in groups.The research methodology is reviewed in this article, and the author by scrutinizing numerous articles and personal experiences of potential factors of Augmented Reality in biology education It also introduces programs built on it.Students is the next generation of young bright scientists and in many ways, we all rely on them for coming up with new, great innovations to help us solve all these challenges ahead of us.So we must do our utmost to teach them concepts in innovative and creative ways, augmented reality can be one of these creative ways of teaching. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Augmented Reality, Biology Education, technology in education, virtual Reality | ||
مراجع | ||
اﺳﺪی ﻧﻮدوﻟﻘﯽ، محمدرضا و ﺧﻠﯿﻖ، غلامرضا. (1395). ﺑﺮرﺳﯽﮐﺎرﺑﺮد واﻗﻌﯿﺖاﻓﺰوده در ارﺗﻘﺎیﮐﯿﻔﯽ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی، ﭘﻨﺠﻤﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻣﻠﯽ و ﭼﻬﺎرﻣﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی و اﺷﺘﻐﺎل ورزی.
رحیمی، فرزاد.(1394). واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، نشریه موسسه آموزش عالی رجاء(1): 6-8
عباسی، حامد. (1396). واقعیت افزوده چیست ، فصلنامه ی بالندگی،1: 3-5
میر معینی، سمیه سادات؛ بالغی زاده، سوسن؛ عسگری، افسانه. (1396). واقعیتافزوده و نقش آن در آموزش ریاضیات، کنفرانس های آموزش ریاضی ایران
Antonioli, M., Blake, C., Sparks, K. (2014). Augmented Reality Applications in Education, Journal of Technology Studies, 40(2): 96-107.
Billinghurst, M., Dunser, A. (2012). Augmented reality in the classroom. Computer. 45(7):56-63.
DeLucia, A., Francese, R., Passero, I., Tortoza, G. (2012). A collaborative augmented campus based on location-aware mobile technology. International Journal of Distance Education Technologies. 10(1): 55-71.
Dunleavy, M., Dede, C., Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology.18(1):7-22.
Enyedy, N., Danish, J. A., Delacruz, G., Kumar, M. (2012). Learning physics through play in an augmented reality environment. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning. 7(3): 347-378.
Geroimenko, V. (2012). Augmented Reality Technology and Art:The Analysis and Visualization of Evolving Conceptual Models [Conference].united kingdom :16th International Conference on Information Visualisation.
Iordache, D. D., Pribeanu, C. (2009). A comparison of quantitative and qualitative data from a formative usability evaluation of an augmented reality learning scenario. Informatica Economica, 13(3), 67-74.
Janchair,Y.(2015).Teaching Mathematics using Augmented Reality, Proceedings of the 20th Asian Technology Conference in Mathematics.
Kamarainen, A. M., Metcalf, S., Grotzer, T., Browne, A., Mazzuca, D., Tutwiler, M.S., Dede, C. (2013). EcoMOBILE: Integrating augmented reality and probeware with environmental education field trips. Computers & Education. 68: 545-556.
Marzouk, D.S., Attia, G.M., Abdelbaki, N. (2013). Biology Learning using Augmented Reality and Gaming Techniques.1(13):79-86.
Wang, X. (2012). Augmented reality: A new way of augmented learning. eLearn, 10: 2- 14. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 451 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 554 |