تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,667 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,132 |
بررسی میزان صلاحیت های حرفهای مبتنی بر دیدگاه سازنده گرایی دبیران زن دوره متوسطه دوم شهر همدان | ||
توسعه حرفه ای معلم | ||
مقاله 4، دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 13، آذر 1398، صفحه 45-56 اصل مقاله (1 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مریم کاوسی* | ||
کارمند، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 20 اسفند 1398، تاریخ بازنگری: 13 خرداد 1399، تاریخ پذیرش: 15 شهریور 1399 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان صلاحیتهای حرفهای دبیران زن دوره متوسطه دوم شهر همدان بر اساس دیدگاه سازندهگرایی می باشد. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه را دبیران زن دوره متوسطه دوم شهر همدان تشکیل دادهاند. با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بر اساس جدول مورگان تعداد 150 نفر از دبیران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 0/75 محاسبه شد. یافته ها نشان داد که دبیران از صلاحیتهای حرفهای سازنده گرایی برخوردارند. در حالی که نتایج سؤالات مصاحبه نشان داد دبیران از صلاحیتهای حرفهای مبتنی بر سازندهگرایی برخوردار نیستند. همچنین نتایج یافته ها نشان داد مراکز آموزش عالی نقش مؤثری در تربیت معلمان سازندهگرا نداشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
سازندهگرایی؛ دوره متوسطه؛ صلاحیتهای حرفهای معلم؛ تربیت معلم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Constructivism, High School, Teacher’ Professional Competencies, Teacher Education | ||
نویسندگان [English] | ||
Maryam Kavoosi | ||
Staff member, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to examine female high school teachers' professional competencies based on constructivism perspective in Hamedan city. This research is a descriptive survey. Statistical population of this study consists of all female high school teachers of Hamedan city. 150 teachers were selected based on multi-step cluster sampling method and according to Morgan Table. A questionnaire was used for data collection. Its reliability was estimated through Cronbach’s Alpha which turned out to be about 0/75. The findings showed that the participating teachers have professional competences while interviews showed that the teachers do not have professional competencies according to constructivism perspective. Moreover, higher education centers did not have influential roles in upbringing constructivist teachers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Constructivism, High School, Teacher’ Professional Competencies, teacher education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 189 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 207 |