تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,068 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,441 |
ارزیابی تأثیر استفاده از ایدۀ تدریس حافظه تصویری در ارتقای علاقه مندی دانش آموزان به درس جغرافیا | ||
پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
مقاله 2، دوره 2، شماره 2، شهریور 1399، صفحه 1-18 اصل مقاله (415.52 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید یوسف هاشمی* 1؛ علی رضائی2؛ الهه قناعتیان3 | ||
1وزارت آموزش و پرورش - آموزش و پرورش استان خوزستان | ||
2وزارت آموزش و پرورش- آموزش و پرورش استان مرکزی | ||
3وزارت آموزش و پرورش- آموزش و پرورش استان خوزستان | ||
تاریخ دریافت: 05 خرداد 1399، تاریخ بازنگری: 20 مرداد 1399، تاریخ پذیرش: 30 شهریور 1399 | ||
چکیده | ||
روش تدریس معلم در یادگیری دانش آموزان نقش محوری ایفا می کند. در جریان تفهیم درس، ایدهها و نبوغ معلم در به کارگیری حداقل امکانات موجود در راستای کیفیت بخشی به آموزش حائز اهمیت است. تحقیق حاضر به منظور بررسی تأثیر استفاده از تصویر و به چالش کشیدن حافظۀ تصویری دانش آموزان در آموزش جغرافیا انجام شده است. روش پژوهش مبتنی بر توصیف نتیجه عملکرد تجربی می باشد. جامعه آماری از بین دانش آموزان پایۀ دهم تجربی دبیرستان های استعدادهای ناب صالحین و شاهد خاتم الانبیاء شهرستان آبادان بوده است، که از مجموع 200 نفر، 128 نفر از آنها به طور تصادفی و با استفاده از روش مورگان انتخاب شده اند و به عنوان نمونۀ آماری مورد تحقیق قرار گرفتند. در کلاس های مورد نظر و اجرای روش چالش حافظۀ تصویری، میزان افزایش علاقۀ دانش آموزان نسبت به درس جغرافیا مورد سنجش قرار گرفت که محوریت آن با ابراز علاقۀ آن ها به این درس در مقایسه با درس های انتخاب شده در این تحقیق است. نتایج نشان داد که استفاده از این روش در آموزش، علاقه و جذب دانش آموزان نسبت به درس جغرافیا را افزایش می دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
جغرافیا؛ حافظه تصویری؛ عکس؛ علاقه؛ دانش آموز | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluating the effect of using the idea of teaching visual memory in promoting students' interest in geography | ||
نویسندگان [English] | ||
Syed Yousef Hashemi1؛ Ali Rezaei2؛ Elahe Qnaatyan3 | ||
1Ministry of Education - Education of Khuzestan Province | ||
2Ministry of Education-Education of Markazi Province | ||
3Ministry of Education - Education of Khuzestan province | ||
چکیده [English] | ||
The teacher's teaching method plays a pivotal role in students' learning. In the course of understanding the lesson, the ideas and genius of the teacher in using the minimum available facilities in order to improve the quality of education is important. The present study was conducted to investigate the effect of using images and challenging students' visual memory in teaching geography. The research method is based on describing the result of experimental performance. The statistical population was among the tenth grade experimental students of Salehin Talent High School and Shahed Khatam Al-Anbia in Abadan city, out of 200 people, 128 of them were randomly selected using Morgan method and were studied as a statistical sample. In the desired classes and the implementation of the Visual Memory Challenge method, the increase in students' interest in the geography course was assessed, which is centered on expressing their interest in this course in comparison with the selected courses in this study. The results showed that the use of this method in teaching geography increases the interest and attraction of students to this course. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
geography, visual memory, photos, interest, student | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 266 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 287 |