تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,604 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,087 |
نگاهی به وضعیت آموزش تاریخ در مدارس | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 1، شماره 3، مهر 1399، صفحه 83-100 اصل مقاله (548.82 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
تاریخ دریافت: 15 بهمن 1399، تاریخ پذیرش: 15 بهمن 1399 | ||
چکیده | ||
تاریخ، مجموعه حوادث فرهنگی، طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رویداد هایی است که در گذشته و در زمان و مکان زندگی انسانها و در رابطه با آنها رخ داده است و هویت و میراث آنها محسوب می شود. برای بقا و استمرار فرهنگ و تمدن، هرجامعهای باید میراث خود را به نسلهای آتی انتقال دهد و هویت خود را پاس بدارد. در راستای چنین وظیفه مهمی درس تاریخ در برنامه درسی قرار گرفته است. اما ماهیت غیر عینی تاریخ و انقطاع زمانی میان گذشته و حال و مشکلاتی که در آموزش این درس به چشم می خورد، آن را برای فراگیران دشوار کرده است. لذا این مطالعه با هدف بررسی اجمالی وضعیت آموزش تاریخ در مدارس، با بهرهگیری از منابع مکتوب و به روش توصیفی– تحلیلی انجام شد. بر اساس یافته ها، در سه بخش محتوا، روشهای آموزش و روشهای ارزشیابی درس تاریخ چالشهایی وجود دارد که نیازمند توجه هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
تاریخ؛ آموزش تاریخ؛ محتوا؛ روشهای تدریس؛ روشهای ارزشیاب | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 123 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 170 |