تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,091 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,453 |
چگونگی جذابیتبخشی و فعالسازی کلاس درس عربی | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب | ||
دوره 2، شماره 2، شهریور 1399، صفحه 183-202 اصل مقاله (861.3 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
علی فاطمی دوست* | ||
سرگروه عربی استان قم-دبیر متوسطه اول - رابط تلفیقی دانش اموزان استثنایی استان قم | ||
تاریخ دریافت: 24 تیر 1399، تاریخ بازنگری: 09 اسفند 1399، تاریخ پذیرش: 09 اسفند 1399 | ||
چکیده | ||
چکیده امروزه از آموزش و یادگیری به عنوان یک فرآیند منظم یاد میشود که به موجب آن لازم است علاوه بر تقویت مهارتها و نگرشهای دانش آموزان، از شیوههای جذاب و فعال، تدریس موثر و کارآمد استفاده کرد. موفقیت در این زمینه، نیاز به امکانات از قبل آماده شده دارد که بر اساس شناخت از فراگیران و برنامه ریزی برای ایجاد ارتباط بهتر در ظاهر و رفتار همانند استفاده از زیبائی های مناسب، مهارت فن بیان، خوش رفتاری، سخت گیری نکردن و ندادن تکالیف سخت، شاداب سازی کلاس از یک سو و از سوی دیگر بکارگیری روشهای جذاب و فعال متناسب با درس مثل؛ استفاده از برنامه ریزی و طراحی آموزش مناسب، انگیزه سازی، ایجاد جو مطلوب و ارتباط موثر و پاسخگویی به نیازهای ویژه دانش آموزان، استفاده از فن آوریهای نوین، تقویت مهارت استنباط، تقویت مهارت های تفکر، خوب گوش دادن، خوب خواندن، خوب سوال کردن، بارش مغزی، روش اکتشافی (مکاشفه ای)، روش مسأله ای، واحدها و بازی و ... با اجرایی متناسب با درس و از جمله درس عربی دارد که نگارنده با تجزیه و تحلیل مختصری،به این نتیجه رسید که با استفاده از شیوههای فوق میتوان دانش آموزان کنجکاو را مشتاق دانش نمود و راه را برای یادگیری پایدار، آسان نمود به ویژه اگر در استفاده از این روش ها، خلاقیت و بازی چاشنی کار قرار گیرد. کلید واژه ها: روشهای جذاب، فعال، تدریس، یادگیری، درس عربی | ||
کلیدواژهها | ||
روشهای جذاب؛ فعال؛ تدریس؛ یادگیری؛ درس عربی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
How to attract and activate an Arabic classroom | ||
نویسندگان [English] | ||
ALI Fatim ustdo | ||
Qom Province Arabic Department - First Secondary School Secretary - Integrated Liaison for Exceptional Students in Qom Province | ||
چکیده [English] | ||
Abstract Today, teaching and learning is referred to as a regular process, according to which, in addition to strengthening students' skills and attitudes, it is necessary to use attractive and active methods, effective and efficient teaching. Success in this area requires pre-prepared facilities. Based on knowing the learners and planning to make better communication such as using appropriate beauty, articulation skills, good manners, not being strict and not giving hard homework, refreshing the class on the one hand and on the other hand, using attractive and active methods appropriate to the lesson, such as; Use planning and designing appropriate education, motivation, creating a favorable atmosphere and effective communication and responding to the special needs of students, using new technologies, strengthening inference skills, strengthening thinking skills, good listening, good reading, good question Brainstorming, exploratory method, problem method, units and games, etc. It has a performance appropriate to the lesson, including the Arabic lesson, which the author, after reviewing and briefly analyzing it, came to the conclusion that using the above methods, curious students can be eager to learn and it paved the way for sustainable learning, especially if creative and innovative methods and games are also used in the use of these methods. Keywords: attractive, active methods, teaching, learning, Arabic lessons | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: attractive, active methods, teaching, learning, Arabic lessons | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 612 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,228 |