| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,604,733 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,696,788 |
نقش فراگیران در ارتقای حرفهای معلمان با تکیه بر آثار سعدی، شمس تبریزی و مولانا | ||
| پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی | ||
| مقاله 2، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 4، خرداد 1399، صفحه 26-42 اصل مقاله (660.95 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| چکیده | ||
| بسیاری از مربیان، تجربیاتناب آموزشی خود را درکلاسهای درس، مرهون حضورفعال و مؤثرمخاطب یا مخاطبینی خاص هستند؛ فراگیرانی که آتش اشتیاقشان، موجب فربهی روح و بسط اندیشه است و ازبرکت حضور همین طالبان مشتاق است که به قول مولانا،شیر معرفت از پستان جانمربی،جاریمیشود. حضور این مخاطبان خاصواشتیاق آنها گاهی استاد را به ثبت و ضبط آموزهها و خلق آثار علمی و ادبی ترغیب مینماید؛ مثلاً تأثیر حسامالدین چلبی در خلق مثنوی بهحدی است که مولانا، کتاب خویش را «حسامینامه»،نامیدهاست. این مقاله به روشاینتحقیقتوصیفی- تحلیلی نگاشته شدهواطلاعاتآناز راه مطالعات کتابخانهای فراهم آمدهاست و به استناد آثار و اقوال سه تن از بزرگترین مربیان و مروجان تعلیم و تربیت، سعدی، شمس تبریزی و مولانا، به بررسی نقش فراگیران در تقویت مهارت حرفهای معلمان و شکوفاسازی ظرفیتهای هنریشان پرداخته شدهاست. بررسی ها نشان می دهد همدلی معلم و شاگرد و حضور پر برکت مستمعین مشتاق، از مهم ترین عواملی است که موجب گرمی مجالس درس و زمینههای گشایش معنوی برای استاد و دیگر حاضران است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فراگیران؛ ارتقای حرفهای معلمان؛ تعلیم و تربیت؛ سعدی؛ شمس تبریزی؛ مولانا | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 157 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 279 |
||