تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,265,846 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,655,939 |
بهره گیری از روش بازی در بهبود بی علاقگی و کم توجهی دانش آموز دبستانی به درس ریاضی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 7، شماره 22، خرداد 1400، صفحه 32-56 اصل مقاله (1.34 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
راحله سادات نبوی زاده* 1؛ علی شیروانی شیری2 | ||
1آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش استان فارس ایران | ||
2استادیار، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 03 آبان 1399، تاریخ بازنگری: 29 آذر 1399، تاریخ پذیرش: 10 دی 1399 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر در سال تحصیلی 1397-98 در پایه سوم دبستانی واقع در ناحیه یک شیراز انجام شده است. پژوهشگر در طول دوره کارورزی با دانشآموزی در ارتباط بوده که تنها نسبت به درس ریاضی بیعلاقه و بیتوجه بوده و این بیعلاقگی و بیتوجهی او در انجام فعالیتهای درس ریاضی و رضایتبخش نبودن نتایج آزمونهای عملکردی او مشهود بوده است. هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقمندی او به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن در درس موردنظر بوده است. برایناساس، پژوهشگر با استفاده از منابع گوناگون مانند بررسی پوشهکار و کارنامه تحصیلی او، مصاحبه با آموزگار، مصاحبه با والدین و مرور دیدگاه صاحبنظران، به جمعآوری اطلاعات پرداخت. بعد از تجزیه و تحلیل دادهها جهت شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مساله، به ارائه راهحل پیشنهادی پرداخت. سپس به اجرای راهحل پیشنهادی که استفاده از روش بازی در آموزش مفاهیم ریاضی و اعتبارسنجی آن است، اقدام نمود. نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده از روشهای جذاب و متنوع و از آن جمله روش بازی، علاوه بر تعمیق یادگیری مفاهیم ریاضی در فراگیران، انگیزهی آنان به یادگیری بیشتر را نیز افزایش می دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
اقدام پژوهی؛ ریاضی؛ بازی؛ دانش آموز دبستان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Utilizing the game method in improving the elementary school student's apathy and lack of attention to mathematics lessons | ||
نویسندگان [English] | ||
Rahele Sadat Nabavizade1؛ Dr. Ali Shiravani Shiri2 | ||
1Elementary Teacher , Fars Province, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The present study was conducted in the 1397-98 academic year in the third grade of primary school located in District One of Shiraz. During the internship, the researcher was in contact with a student who was only insensitive and inattentive to the math lesson, and this indifference and inattention of yours in the activities of the math lesson and the satisfactory non-test of his performance test was evident. . The purpose of this study was to increase his interest in mathematics and its activities in the observed course. Accordingly, the researcher collected information using various sources such as work clothes and his / her academic record, interview with the teacher, interview with parents and reviewing the views of experts. After analyzing the data to identify the effective factors in creating the problem, he proposed a proposed solution. Then he implemented the proposed solution that used the game method in teaching mathematical concepts and its validation. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Action research, math, games, elementary school student | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 268 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 354 |