تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصدشده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه | ||
پژوهش و نوآوری در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 4، اسفند 1399، صفحه 63-73 اصل مقاله (567.61 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فتاح خلیلی صورمان آباد1؛ نیلوفر مرتضی نژاد* 2 | ||
1کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران. | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران | ||
تاریخ دریافت: 30 خرداد 1399، تاریخ بازنگری: 26 دی 1399، تاریخ پذیرش: 25 فروردین 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر، امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصد شده کار و فناوری، از دیدگاه معلمان در مدارس ارومیه است. جامعۀ آماری، کلیه معلمان پایه ششم ابتدایی شهر ارومیه به تعداد 880 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به شیوۀ نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای، 267 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محققساخته است که در آن به بررسی مولفههای اهداف، محتوا، شیوههای تدریس، راهبردهای ارزشیابی، امکانات و تجهیزات آموزشی و عنصر زمان پرداخته شد. یافتهها نشان داد که از نظر معلمان، ایشان با اهداف، محتوا، روشهای تدریس و ارزشیابی درس کاروفناوری، آشنایی لازم را دارند، ولی امکانات و زمان اختصاص دادهشده به این درس، کافی نبوده و نیاز به انعطافپذیری و تجهیزات بیشتری وجود دارد.بنابراین پیشنهاد میشودامکانات و تجهیزات کارگاهی و فناورانه بیشتری به این درس اختصاصیابدو نیز ساعات هفتگی تدریس آن بیشتر شود. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه درسی قصدشده؛ برنامه درسی اجرا شده؛ کارو فناوری؛ امکانسنجی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Feasibility Study of Doing Planned Work and Technology Curriculum of the Sixth-Grade from the Viewpoint of Teachers in Urmia | ||
نویسندگان [English] | ||
Fatah Khalili SourmanAbad1؛ Niloufar Mortazanejad2 | ||
1MA Student in Educational Sciences, Islamic Azad University of Urmia, Urmia, Iran | ||
2Assistant Professor in Department of Educational Sciences, Islamic Azad University of Urmia, Urmia, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The present study aims to examine the feasibility implementation of work and technology curriculum based on teachers' point of view in schools of Urmia. The statistical population of the present study was all the elementary teachers of Urmia including 880 subjects. The sample population included 267 subjects selected by using the Krejcie- Morgan table. The instrument is a researcher-made questionnaire in which the components of teaching goals, content, methods, evaluation strategies, educational facilities and equipment and time were considered. The findings indicate that the teachers are familiar with goals, content, teaching methods and evaluation strategies, but facilities and allocated time are not enough. So it is recommended to allocate more facilities, space and time to this course. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
planned curriculum, implemented curriculum, work and technology course, feasibility | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 387 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 263 |