تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,768 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
دوره 1، شماره 1، مرداد 1400، صفحه 93-101 اصل مقاله (269.17 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
سید عابدین خدادادی سنگتراشانی* | ||
دکترای علوم قرآن و حدیث | ||
تاریخ دریافت: 01 خرداد 1400، تاریخ پذیرش: 06 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از انجام تحقیق حاضر ارائه راهبردهای توسعه خلاقیت و نوآوری در کلاسهای چند پایه و تلفیقی می باشد. در این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی برای پاسخگویی به سوالات تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل معلمان دوره ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1399-1400 میباشند. که طبق فرمول کوکران، تعداد 74 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. که روایی محتوایی آن بر اساس نظر متخصصان مدیریت تأیید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 851/0 محاسبه گردید. جهت تجزیهوتحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. در بخش توصیفی مشخصههای آماری و در بخش استنباطی به منظور پاسخگویی به سوالات پژوهش از مجذور کای استفاده شد. نتایج در سؤال یک تا چهار پژوهش )اهداف، محتوا، روش تدریس، روش ارزشیابی الگوی مطلوب برنامه درسی برای کلاسهای چندپایه و تلفیقی به منظور خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در دوره ی ابتدایی) نشان داد که دیدگاه افراد مورد مطالعه در سه مؤلفه دانش، نگرش و مهارت با یکدیگر معنادار بوده است. همچنین انسانی فکرکردن، علمی برنامهریزی نمودن و حرفهای عمل کردن آموزش وپرورش در رویکرد تلفیق، جدا کردن نُرم تشکیل کلاسهای تک پایه از کلاسهای چند پایه و تلفیقی از اهم پیشنهادهای پژوهش حاضر است. | ||
کلیدواژهها | ||
خلاقیت؛ نوآوری؛ کلاسهای چند پایه و تلفیقی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Provide strategies for developing creativity and innovation in multi-grade and integrated classes | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyyed Abedin Khodadadi | ||
Doctor of Quranic and Hadith Sciences | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to provide strategies for developing creativity and innovation in multi-grade and integrated classes. In this research, a descriptive-survey method has been used to answer the research questions. The statistical population of this research includes primary school teachers in Sari in the academic year 1399-1400.According to Cochran's formula, 74 people were selected by multi-stage cluster sampling. A researcher-made questionnaire was used to collect the required data in this research. Its content validity was confirmed based on the opinion of management experts and its reliability was calculated using Cronbach's alpha test of 0.851. Descriptive statistics and inferential statistics were used to analyze the data.Chi-square was used in the descriptive part of statistical characteristics and in the inferential part in order to answer the research questions. The results in question one to four (objectives, content, teaching method, method of evaluating the optimal curriculum model for multilevel and integrated classes for creativity and innovation of elementary students) showed that the views of the subjects in three components Knowledge, attitude and skill have been meaningful together. Also, thinking humanely, scientifically planning and practicing education in the integrated approach, separating the norm of forming one-grade classes from multi-grade and integrated classes, being an expert in writing and not being the author of a book editing organization. A lesson is one of the most important suggestions of the present research. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Creativity, Innovation, Multi-grade and integrated classes | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 569 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 767 |