تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,225 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,312 |
بررسی موانع اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با استفاده از روش فراترکیب | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 6، شماره 24، اسفند 1399، صفحه 87-109 اصل مقاله (729.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
آرزو احمدآبادی* 1؛ بیژن عبدالهی2 | ||
1دانشگاه خوارزمی تهران | ||
2دانشگاه خوارزمی | ||
تاریخ دریافت: 12 آبان 1399، تاریخ بازنگری: 17 فروردین 1400، تاریخ پذیرش: 19 اردیبهشت 1400 | ||
چکیده | ||
هدف تحقیق حاضر ارائه الگوی موانع اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با استفاده از روش فراترکیب است. نوع تحقیق از نظر هدف توصیفی و از نظر نوع استفاده کاربردی است. جامعه آماری تحقیق شامل 165 مقاله مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بین سالهای 1390 تا 1399 منتشر شده اند. تعداد 19 مقاله به روش نمونهگیری غیرتصادفی-هدفمند مبتنی بر ملاک به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که موانع مربوط به تدوین سند تحول بنیادین با 3 فرامولفه و 23 مولفه، مجریان سند با 2 فرامولفه و 11 مولفه، مدیریت و رهبری با 2 فرامولفه و 6 مولفه، برنامه درسی و آموزشی با 2 فرامولفه و 11 مولفه، ارتقای نیروی انسانی با 2 فرامولفه و 8 مولفه، فضا و تجهیزات با 2 فرامولفه و 14 مولفه، منابع مالی با 1 فرامولفه و 6 مولفه، پژوهش و ارزشیابی با 2 فرامولفه و 3 مولفه و ساختار با 2 فرامولفه و 10 مولفه از مهمترین موانع اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران محسوب میشوند. | ||
کلیدواژهها | ||
سند تحول بنیادین؛ آموزش و پرورش؛ موانع؛ اجرا؛ فراترکیب | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Review Obstacles to the implementation of the document of fundamental Evolution in education using the meta-synthesis method | ||
نویسندگان [English] | ||
Arezoo Ahmadabadi1؛ Bijan Abdollahi2 | ||
1university of kharazmi | ||
2university kharazmi | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to provide a model of barriers to the implementation of the document of fundamental Evolution in education using the meta- synthesis method. The type of research is descriptive in terms of purpose and applied in terms of type of use. The statistical population of the study includes 165 articles related to the document of fundamental change in education that were published between 1390 and 1399. 19 articles were selected as a sample by non-random-purpose sampling. The results of data analysis showed that the obstacles related to the development of the document of fundamental change with 3 meta components and 23 components, the executors of the document with 2 meta components and 11 components, management and leadership with 2 meta components and 6 components, curriculum with 2 meta components and 11 Component, manpower upgrade with 2 components and 8 components, space and equipment with 2 components and 14 components, financial resources with 1 component and 6 components, research and evaluation with 2 components and 3 components and structure with 2 format and 10 components are the most important Obstacles to the implementation of the document are the fundamental transformation of the Iranian education system. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Fundamental Evolution Document, Education, Barriers, Implementation, meta- synthesis | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,901 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,320 |