تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 427 |
تعداد مقالات | 3,280 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,647,337 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,973,987 |
آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی ناشی از دوره کرونا (چگونه سامان را به یادگیری علاقه مند کردم) | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 7، شماره 26، شهریور 1400، صفحه 77-92 اصل مقاله (1.09 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
رضا شیبانی فر* | ||
دبیر آموزش و پرورش شهر بروجرد، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 28 دی 1399، تاریخ بازنگری: 14 بهمن 1399، تاریخ پذیرش: 28 بهمن 1399 | ||
چکیده | ||
بی انگیزشی یا فاقد انگیزش بودن نیز اشاره به افرادی دارد که هیچ گونه انگیزه ای- خشنودی و ارزشمندی دورنی یا مشوق های بیرونی- برای فعالیت های خود دریافت نمی کنند و در نتیجه از انجام آنها اجتناب می کنند. شرایط سخت آموزش در دوره کرونا دانش آموزان را نسبت به یادگیری بی انگیزه کرده بود.لذا پژوهشی با هدف آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی دانش آموز نسبت به مدرسه انجام شد. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی و مطالعه بر روی دانشآموز مقطع ابتدایی منطقه اشترینان در سال تحصیلی1400-99 بود. در مورد بی انگیزگی که مشکل آن دانشآموز بود اطلاعاتی از طریق مشاهدات،مصاحبه و پرسشنامه جمعآوری گردید.؛ یکی از اصلیترین راهحلها فناوریهای نوین آموزشی و یادگیری سیار بود که در مورد او انجام گرفت. اطلاعات بهدستآمده با استفاده از شیوه ی توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و رابطه بین یادگیری سیار و انگیزه تایید شد. آنگونه که نتایج این پژوهش نشان داد یادگیری سیار که از طریق فناوریهای نوین انجامشده است تاثیر بسزایی در شکل گیری انگیزه داشته و میتواند بی انگیزگی دانش آموز از مدرسه را کاهش دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
بی انگیزگی؛ یادگیری سیار؛ دوره کرونا؛ دانش آموز؛ فناوری؛ مدرسه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Mobile learning instruction and its effect on the lack of motivation caused by the corona virus(How I got Saman interested in learning) | ||
نویسندگان [English] | ||
Reza Sheybani Far | ||
Teacher, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Unmotivated or lacking in motivation also refers to people who do not receive any motivation - inner satisfaction and value or external incentives - for their activities and therefore avoid doing them. The difficult conditions of education in the corona course had made students unmotivated to learn. Therefore, a study was conducted with the aim of teaching in a mobile learning style and its effect on students' lack of motivation towards school. The research method was action research and study on an elementary school student in Ashtrinan region in the academic year 2020-2021. Information about lack of motivation that was a student problem was collected through observations, interviews and questionnaires; One of the main solutions was the new teaching and mobile learning technologies that were done for him. The obtained information was analyzed using descriptive method and the relationship between mobile learning and motivation was confirmed. As the results of this study showed, mobile learning that has been done through new technologies has a significant effect on the formation of motivation and can reduce the student's lack of motivation from school. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Lack of motivation, Mobile learning, Corona course, Student, Technology, School | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,727 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,086 |