تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,349 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,363 |
مروری براستفاده از فناوری اطلاعات و تکنولوژی آموزشی در یادگیری شیمی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 7، شماره 23، شهریور 1400، صفحه 10-32 اصل مقاله (632.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
یاور احمدی* | ||
گروه شیمی دانشگاه فرهنگیان تبریز،ایران | ||
تاریخ دریافت: 29 آبان 1399، تاریخ بازنگری: 14 اسفند 1399، تاریخ پذیرش: 03 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
در عصر بیماریهای حساسی مانند کرونا نیاز آموزش از راه دور بیش از پیش احساس میشود. بنابراین فناوری اطلاعات و ارتباطات روشی نوین و مکملی مستحکم برای تدریس و یادگیری دروس مطالعاتی است. به ویژه برای درس انتزاعی شیمی که بهرهگیری از نرم افزارهای متنوع گامی بزرگ در جهت ادراک ماندگار مفاهیم دشوار می باشد. راهکارهای الکترونیکی به روز ترین روشهای یادگیری شیمی را مطابق با اصول نوین آموزشی هم جهت با پیشگامان عرصهی آموزش جهانی فراهم می-کند. بهرهگیری از تجربیات و راهکارهای بهبود کیفیت تدریس و یادگیری محققان میتواند روند آموزشی را هموارتر ساخته و زمینهی رشد و ارتقای هر چه بیشتر عرصه تکنولوژی را فراهم سازد. در این مقاله با هدف مرور مطالب مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش الکترونیکی و معرفی نرم افزارهای آموزشی در درس شیمی به همراه مزایا و اهداف و معایب آنها که با روش تحلیل مضمون ادبیات، پیشینه و نتایج پژوهش انجام شده است و با آوردن نمونه هایی از آثار پژوهشی به کاربردهای آموزشی آنها در آموزش شیمی پرداخت شد. روش مورد مطالعه، جستجو در پایگاههای اطّلاعاتی فارسی و بررسی مقالات، کتب و پایان نامه های مرتبط با آموزش شیمی می باشد. و در پایان نیز به ارائه پیشنهاداتی برای | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش شیمی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ تکنولوژی آموزشی؛ آموزش الکترونیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An overview of the use of information technology and educational technology in learning chemistry | ||
نویسندگان [English] | ||
Yavar Ahmadi | ||
Chemistry Departmean, Farhangian University, Tabriz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
In the age of sensitive diseases such as coronation, the need for distance education is felt more than ever. Therefore, information and communication technology is a new and strong complementary method for teaching and learning study courses. Especially for an abstract chemistry lesson where using a variety of software is a big step towards a lasting understanding of difficult concepts. Electronic solutions provide the most up-to-date methods of learning chemistry in accordance with modern educational principles in line with the pioneers in the field of global education. Utilizing the experiences and strategies to improve the quality of teaching and learning of researchers can make the educational process smoother and provide the basis for further growth and promotion of technology. In this article, with the aim of reviewing information related to information and communication technology and elearning and introducing educational software in chemistry course along with their advantages, goals and disadvantages, which has been done by literature content analysis method, background and research results. Examples of research works on their educational applications in chemistry education were discussed. The study method is search Persian databases and review articles, books and dissertations related to chemistry education. Finally suggestions for improving elearning are provided. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Chemistry education, information and communication technology, educational technology, e-learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 614 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 170 |