تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 427 |
تعداد مقالات | 3,280 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,647,320 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,973,970 |
موقعیت آموزشی درس تربیت بدنی ازدیدگاه مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان دوره ابتدایی | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 7، شماره 26، شهریور 1400، صفحه 61-76 اصل مقاله (1020.25 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سعید عبدی* 1؛ رحیم رمضانی نژاد2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی وعلوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران. | ||
2استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 07 بهمن 1399، تاریخ بازنگری: 20 اردیبهشت 1400، تاریخ پذیرش: 06 شهریور 1400 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش، مقایسه موقعیت آموزشی درس تربیت بدنی در میان سایر دروس از دیدگاه مدیران، معلمان، والدین ودانش آموزان بود. جامعهی آماری پژوهش را کلیهی مدیران و معلمان زن و مرد،کلیهی دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر رشت و والدین آنها تشکیل می دادند. نمونه آماری شامل کلیهی مدیران، 310 معلم، 400 دانش آموز به همراه والدین آنها بودند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه ی محقق ساخته ای بود که موقعیت های مختلف آموزشی این درس را در مقایسه با دیگر دروس دوره ی ابتدایی می سنجید. روایی صوری ومحتوایی این ابزار به وسیله اساتید دانشگاه، سرگروه های درسی و معلمان با تجربه و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج پژوهش نشان داد تفاوت معنی داری بین موقعیت درس تربیت بدنی و موقعیت سایر دروس از دیدگاه دانش آموزان، والدین، مدیران ومعلمان وجود دارد. بدین ترتیب که دانش آموزان درس تربیت بدنی را در رتبه چهارم، والدین نیز درس تربیت بدنی را در رتبه سوم و مدیران ومعلمان درس تربیت بدنی را دررتبه اول قرار دادند. با توجه به طرح تحول بنیادین، تدوین برنامه درس ملی و طرح های مختلف در دوره ی ابتدایی، درس تربیت بدنی اهمیت قابل ملاحظه ای داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
موقعیت آموزشی؛ درس تربیت بدنی؛ دروس مدرسه؛ دروس ابتدایی؛ اولویت بندی دروس | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Educational Position of Physical Education Curriculum Based on Point of Views of Elementary School Principals, Teachers, Students, and Parents | ||
نویسندگان [English] | ||
Saeed Abdi1؛ Rahim Ramzani Nejad2 | ||
1PhD Student in Sports Management, Faculty of Physical Education and Sports Science, University of Guilan, Rasht, IRAN. | ||
2Professor, Department of Sports Management, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, University of Guilan, Rasht, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study was to investigate the position of physical education among other subjects in managers, teachers, parents, and students’ views. The statistical population of the study consists of all managers and both male and female teachers and all male and female students of Elementary Schools of Rasht. The sample consists all the managers, 310 teachers, 400 male and female students among their parents. The instrument to gather the data was a researchermade questionnaire that different Educational position of physical education compared to other school subjects tested Elementary Schools. content and face validity have been approved by University professors, leaders of different subject groups and experienced teachers, and reliability has also been approved by Cronbach Alpha Method. The result of the study showed significant difference between the position of physical education subject and other school subjects in students, parents, managers, and teacher’ views. The results were as follows: Students ranked physical education in fourth, parents ranked physical education in third, and principals and teachers ranked physical education in first. Due to the fundamental transformation plan, the development of a national curriculum and various plans in the elementary school, the physical education course was of considerable importance. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Position, physical education curriculum, schools subjects, elementary courses, priority of subjects | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 361 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 343 |