تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 424 |
تعداد مقالات | 3,242 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,610,810 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,935,846 |
The Interactive Effect of Multimedia and Formative Assessment on Promoting Iranian Intermediate EFL Learners’ Pragmatic Fluency | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 27-48 اصل مقاله (370.5 K) | ||
نوع مقاله: Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2021.1813 | ||
نویسنده | ||
Mohammad Ali Rashidfar | ||
Teacher at Minestry of Education of Iran | ||
تاریخ دریافت: 25 آذر 1399، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
This study aimed to examine the interactive effect of multimedia and formative assessment on promoting Iranian intermediate EFL learners’ pragmatic fluency. To this aim, 80 male high school students in grade eleventh from Andimeshk, Khuzestan, Iran were selected. Then, the selected participants were divided into four equal groups of 20 and a pre-test of pragmatic fluency was administered to them. After that, the control group was taught via traditional method. The first experimental group was exposed to presenting the instructional materials b using multimedia with summative assessment, the second experimental group was exposed to multimedia using formative assessment and the third experimental group received the treatment through conventional approach with formative assessment. At the end of the treatment, the participants were given a teacher-made post-test of pragmatic fluency. The analysis of the results showed that the experimental groups outperformed the control group on the post-test. The results suggest that teachers should be aware of their suitable methods for teaching their learners and they should teach their students based on methods and strategies to enhance their learning and motivation. | ||
کلیدواژهها | ||
Formative Assessment؛ Multimedia Assessment؛ Pragmatic Fluency | ||
عنوان مقاله [English] | ||
اثر تعاملی وسایل چند رسانه ای و ارزیابی تکوینی بر پیشرفت گفتار کاربردی فراگیران ایرانی متو سطه دوم. | ||
چکیده [English] | ||
این تحقیق بر آن است تا توجه بیشتری به یادگیری انگلیسی به ویژه مهارت گفتاری به وسیله استفاده از وسایل چند رسانه ای و ارزیابی تکوینی معطوف دارد.جهت نیل به این هدف 80 دانش آموز پسر کلاس یازدهم از دبیرستان امام صادق (ع) اندیمشک انتخاب شدند . اول جهت هم سطح نمودن دانش آموزان از آزمون هم سطح سازی استفاده گردید وسپس شرکت کنندگان به چهار گروه 20 نفری تقسیم شدند. یک گروه به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شد که با روش سنتی تدریس می شد و بقیه به عنوان گروهای آزمایش انتخاب شدند. یک گروه آزمایش از طریق وسایل چند رسانه ای وآزمون پایانی گروه دیگر با ارزیابی تکوینی و وسایل چند رسانه ای تدریس می شد و سومین گروه آزمایش با روش قدیمی و ارزیابی تکوینی تدریسرمی شد. پس از برگزاری آزمون هم سطح سازی با پیش آزمون، پس آزمون و پس آزمون با تاخیرمعلم ساخت ، گفتارکاربردی فراگیران کلام مورد ارزیابی قرار گرفتند.این آزمون شامل سی سوال بود. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که نه تنها گروههای آزمایش بهتر از فراگیران گروه کنترل ظاهر گردیدند بلکه گروه دوم بهترین عملکرد را داشت. این نتایج نشان می دهند که معلمین باید از روش های مناسب تدریس برای دانش آموزان آگاه باشند و آنها باید دانش آموزان را بر اساس روش ها و فنون ، تدریس نمایند تا یادگیری زبان دوم آنها را افزایش دهند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ارزیابی تکوینی, وسایل چندرسانه ای, فصاحت کاربردی کلام | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 269 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 220 |