تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,788 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,151 |
Structural and Ideological Differences in William Shakespeare’s Romeo and Juliet and his Later Tragedies | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 49-68 اصل مقاله (338.77 K) | ||
نوع مقاله: Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2021.1814 | ||
نویسندگان | ||
Masoud Farahmandfar1؛ Ghiasuddin Alizadeh* 2 | ||
1Allameh Tabataba'i University (ATU), Iran. | ||
2Malayer University | ||
تاریخ دریافت: 24 فروردین 1400، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
The present article attempts to trace the elements of change in the early and late Shakespearean tragedies from the viewpoint of style and the writer’s ideological stance. Shakespeare’s tragic writing undergoes certain modification as he moves further in his career. One aspect of this modification is the change in the protagonist’s dynamism. Although Romeo and Juliet both show certain signs of development which separates them from comic characters, they still lack the psychological depth which is witnessed in Shakespeare’s late tragic heroes. It is true they realize their tragic fate, yet they fail in gaining full consciousness of their situation and their contribution to their own destiny. Another aspect is the change of diction toward a more ‘natural’ employment of language and rhetorical devices. In Shakespeare’s mature tragedies, we do not see the experimental lyricism we witness in Romeo and Juliet, as the playwright seems to adopt the classical notion of decorum, according to which each character should speak in accordance with its social status. | ||
کلیدواژهها | ||
Shakespeare؛ Romeo and Juliet؛ Hamlet؛ ideology؛ dynamism | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تفاوتهای ساختاری و ایدئولوژیکی در نمایشنامه «رومئو و ژولیت» و تراژدیهای بعدی ویلیام شکسپیر | ||
نویسندگان [English] | ||
مسعود فرهمندفر1؛ غیاثالدین علیزاده2 | ||
چکیده [English] | ||
این مقاله کوشش میکند عوامل تغییر در تراژدیهای اولیه و دیرینه شکسپیر را از دیدگاه سبک و دیدگاه ایدئولوژیکی نویسنده ردیابی کند. نگارش تراژدیهای شکسپیر در طول کارنامهاش تحت تعدیل قرار میگیرد. یکی از جنبههای این تغییرات، تغییر در دینامیک شخصیت اصلی است. اگرچه رومئو و ژولیت نشانههایی از توسعه دارند که آنها را از شخصیتهای کمدی جدا میکند، اما هنوز عمق روانی که در قهرمانان تراژدیهای دیرینه شکسپیر دیده میشود، در آنها وجود ندارد. برایشان واقعیت تلخ سرنوشتشان مشخص است، اما آنها در درک کامل وضعیت خود و نقش خود در سرنوشت خود شکست میخورند. دیگری از جنبهها، تغییر در کاربرد زبان و دستگاههای سخنوری به سمت یک استفاده "طبیعیتر" از زبان است. در تراژدیهای بالغ شکسپیر، ما شاهد شعریت تجربی همانند رومئو و ژولیت نیستیم، زیرا نمایشنامهنویس به نظر میرسد مفهوم کلاسیک آرایش را به خود اختصاص داده است، به گونهای که هر شخصیت باید به مطابقت با وضعیت اجتماعی خود صحبت کند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
شکسپیر, رومئو و ژولیت, هملت, ایدئولوژی, دینامیک | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 716 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 356 |