تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,142 |
The impact of personality traits on classroom management styles of secondary school English teachers in Bushehr | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 93-106 اصل مقاله (273.6 K) | ||
نوع مقاله: Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2021.8633.1007 | ||
نویسندگان | ||
Ali Mansouri Nejad* 1؛ Akbar Molaei1؛ Kaveh Golestani2 | ||
1English Department, Farhangian University, Bushehr, Iran | ||
2Azad University | ||
تاریخ دریافت: 28 فروردین 1400، تاریخ بازنگری: 10 مهر 1400، تاریخ پذیرش: 07 مهر 1400 | ||
چکیده | ||
How to manage an English class is also affected by different factors such as personality traits. The present study is an attempt to explore the relationship between classroom management styles and personality traits in secondary school English teachers in Bushehr. It also examines the differences in teachers' classroom management styles in terms of to the gender. Thirty male and female English teachers in secondary schools formed the sample of the study. The subjects received two questionnaires of NEO –FFI personality traits questionnaire and Attitude and Beliefs on Classroom Control Inventory (ABCCI), a classroom management inventory. The findings revealed a significant relationship between classroom management styles and Neuroticism, extraversion, openness to experience and conscientiousness. Extraversion and openness showed a significantly positive relationship with people management. Also behavioral management and conscientiousness had a meaningful relation with instructional management. However, neuroticism had a negative relationship with instructional management. Gender cannot be regarded as an effective factor in classroom management style. | ||
کلیدواژهها | ||
Classroom management styles؛ personality traits؛ secondary school teachers | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تأثیر ویژگیهای شخصیتی بر سبک مدیریت کلاسی معلمان زبان انگلیسی دبیرستانی در بوشهر | ||
نویسندگان [English] | ||
علی منصوری نژاد1؛ اکبر مولایی1؛ کاوه گلستانی2 | ||
چکیده [English] | ||
راههای مدیریت کلاس زبان انگلیسی نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله ویژگیهای شخصیتی قرار دارد. مطالعه حاضر تلاشی است برای بررسی رابطه بین سبکهای مدیریت کلاس و ویژگیهای شخصیتی در معلمان زبان انگلیسی دبیرستانی در بوشهر. همچنین تفاوتهای سبک مدیریت کلاس معلمان را از نظر جنسیت نیز مورد بررسی قرار میدهد. سی معلم زبان انگلیسی در دبیرستانها، شامل ۱۵ مرد و ۱۵ زن، نمونهای از مطالعه را تشکیل دادند. شرکتکنندگان دو پرسشنامه شامل پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی NEO-FFI و پرسشنامه نگرش و باورهای مربوط به کنترل کلاس (ABCCI) که یک ابزار مدیریت کلاس است، دریافت کردند. نتایج نشان داد که بین سبکهای مدیریت کلاس و ویژگیهای شخصیتی اعصابیگرایی، برونگرایی، بازبینی و انطباقی رابطهی معناداری وجود دارد. برونگرایی و بازبینی رابطهی مثبت و معناداری با مدیریت افراد داشتند. همچنین مدیریت رفتاری و انطباقی رابطهی معناداری با مدیریت آموزشی داشتند. با این حال، اعصابیگرایی رابطهی منفی با مدیریت آموزشی داشت. جنسیت نمیتواند به عنوان یک عامل موثر در سبک مدیریت کلاس در نظر گرفته شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
شیوه های مدیریت کلاس درس, ویژگیهای شخصیتی, معلمان مدارس دبیرستانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 449 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 905 |