تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,768 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
The Effect of Planning time in Different Contexts of Elicitation on EFL Writer's Performance | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 107-130 اصل مقاله (397.72 K) | ||
نوع مقاله: Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2021.1818 | ||
نویسندگان | ||
Soleiman Shahmohammadi* 1؛ Fatemeh Nemati2؛ Nasim Ghanbari2 | ||
1Khatam Al-Anbia University of Tehran, Iran | ||
2Department of English Language and Literature, Persian Gulf University | ||
تاریخ دریافت: 17 بهمن 1399، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
Concerning the limited capacity of working memory and drawing on Limited Attentional Capacity Model and Cognition Hypothesis, this paper examined the effect of planning time on Iranian EFL writers' performance and reported on the mediating role of educational contexts on the way of the planning process. Forty-one Iranian EFL learners in two contexts (university and institute) were asked to write in an argumentative genre under different planning time conditions (pre-task planning and online planning). The results revealed that the pre-task planning, by reducing the cognitive loads on working memory, helped the learners to have better performance in terms of fluency. However, it did not exert statistically significant differences in the complexity and accuracy of the written productions. Given the context of elicitation, the results indicated a significant effect on the participants' written performance regarding complexity and accuracy. Moreover, a significant interaction effect was found between planning time and context. The findings shed more light on the understanding of the planning process as a main cognitive component of the writing process in second/foreign language learning. Furthermore, the results of the study have pedagogical implications for utilizing the planning process to improve the writing performance of language learners. | ||
کلیدواژهها | ||
Planning Time؛ Context؛ Writing Performance | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر زمان طرح ریزی در بافت های متفاوت بر عملکرد نویسنده EF | ||
نویسندگان [English] | ||
سلیمان شاه محمدی1؛ فاطمه نعمتی2؛ نسیم قنبری2 | ||
چکیده [English] | ||
با توجه به ظرفیت محدود حافظه فعال و بر اساس مدل ظرفیت توجهی محدود و فرضیه شناخت ، این مقاله اثر زمان طرح ریزی بر عملکرد نویسندگان EFL ایرانی را بررسی کرده و در مورد نقش واسطه ای بافت های آموزشی در روند برنامه ریزی گزارش کرده است. از چهل و یک زبان آموز EFL ایرانی در دو بافت (دانشگاه و موسسه) خواسته شد که در یک ژانر استدلالی تحت شرایط مختلف طرح ریزی زمان (برنامه ریزی قبل از کار و طرح ریزی همزمان) بنویسند. نتایج نشان داد که برنامه ریزی قبل از کار ، با کاهش بارهای شناختی روی حافظه فعال ، به زبان آموزان کمک می کند تا عملکرد بهتری از نظر روانی داشته باشند. با این حال ، از نظر آماری تفاوت های برجسته ای در پیچیدگی و دقت تولیدات نوشته شده نداشت. در خصوص بافت های آزمون ، نتایج نشان داد که آن تأثیر قابل توجهی بر عملکرد نوشتاری شرکت کنندگان در مورد پیچیدگی و دقت دارد. علاوه بر این، تاثیر بر هم کنشی بین زمان طرح ریزی و بافت مشاهده شد .این یافته ها درک بیشتری از روند طرح ریزی به عنوان یک جز شناختی اصلی فرایند نوشتن در یادگیری زبان دوم / خارجی را روشن می کند. علاوه بر این ، نتایج این مطالعه پیشنهادهای آموزشی برای استفاده از روند طرح ریزی برای بهبود عملکرد نوشتن زبان آموزان دارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
زمان طرح ریزی, بافت, عملکرد نوشتاری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 356 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 226 |