تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 424 |
تعداد مقالات | 3,242 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,610,787 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,935,819 |
The Impact of Teacher-Selected vs. Student-Selected Discussion Groups on Speaking Fluency of Extrovert vs. Introvert Iranian EFL Learners | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1024200، آذر 2021، صفحه 131-155 اصل مقاله (326.14 K) | ||
نوع مقاله: Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2021.1820 | ||
نویسندگان | ||
Anahita Salimian؛ Masoomeh Salehi* ؛ Laleh Fakhraee Faruji | ||
Islamic Azad University of Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 24 تیر 1400، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
This study aimed at comparing the impact of teacher-selected vs. student-selected discussion groups on speaking fluency of extrovert vs. introvert Iranian EFL learners. In order to do the study, 80 homogenous students were selected from among 140 intermediate female English language learners through the Oxford Placement Test. Then they were divided into introvert and extrovert learners based on the results of the extrovert and introvert questionnaire, and they were totally divided into four groups, namely extrovert student-selected, introvert student-selected, extrovert teacher-selected, and introvert teacher-selected. The participants in all groups took part in the speaking pretest. To do the discussion activities during the treatment process, the participants in the student-selected groups choose their groupmates themselves, while in the teacher-selected groups, the group members were chosen by the teacher. Finally, the participants took part in the posttest of speaking, and the obtained data were analyzed. The results of the analyses showed that selecting discussion groups by both students and teacher affected speaking fluency of extrovert and introvert learners. The results also confirmed that extrovert learners, in both student-selected groups and teacher-selected groups, outweighed the introvert learners regarding their speaking fluency. Teachers are, therefore, recommended to use both teacher-selected and student-selected discussion groups in their classes. They are also recommended to encourage introvert students to take part more actively in class discussions to obtain better results in improving their speaking. | ||
کلیدواژهها | ||
speaking fluency؛ English as a foreign language؛ extroversion؛ introversion | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر گروههای گفتگوی انتخاب شده توسط معلم در مقایسه با گروههای انتخاب شده توسط دانش آموز بر تسط گفتاری زبان آموزان ایرانی برونگرا در مقایسه با درونگرا | ||
نویسندگان [English] | ||
آناهیتا سالیمان؛ معصومه صالحی؛ لاله فخرایی فاروجی | ||
چکیده [English] | ||
این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر گروههای گفتگوی منتخب معلم در مقابل منتخب خود دانشآموزان بر تسلط گفتاری زبانآموزان برونگرا و درونگرای ایرانی انجام شد. به منظور انجام این مطالعه ، هشتاد زبانآموز همگن از میان 140 زبانآموز دختر سطح متوسط از طریق آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند. سپس آنها بر اساس نتایج پرسشنامه برونگرایی و درونگرایی به فراگیران درونگرا و برونگرا تقسیم شدند و آنها در مجموع چهار گروه را تشکیل دادند: گروه منتخب دانشآموز برونگرا، گروه منتخب دانشآموز درونگرا، گروه منتخب معلم برونگرا و گروه منتخب معلم درونگرا. شرکتکنندگان تمام گروهها در پیشآزمون شرکت کردند. در گروههای منتخب معلم، معلم اعضای گروه را برای انجام فعالیتهای بحث و گفتگو انتخاب میکرد در حالیکه در گروههای منتخب دانشآموز، شرکت کنندگان، خود گروههای خود را انتخاب میکردند. در پایان، شرکت کنندگان در پسآزمون صحبت کردن شرکت کردند و سپس دادههای بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که انتخاب گروههای گفتگو توسط دانشآموزان و معلمان بر تسلط گفتاری زبانآموزان برونگرا و درونگرا تأثیر داشت. همچنین نتایج تأیید کرد که فراگیران برونگرا، هم در گروههای منتخب دانشآموزان و هم در گروههای معلم، در مهارت سلاست صحبت کردن نسبت به یادگیرندگان درونگرا برتری داشتند. بنابراین به معلمان زبان توصیه میشود که در کلاسهای خود از گروههای گفتگوی منتخب معلم و منتخب دانشآموز استفاده کنند. همچنین به معلمان توصیه میشود که زبان آموزان درونگرا را تشویق کنند تا مشارکت بیشتری در گفتگوهای کلاسی داشته باشند تا در زمبنه بهبود گفتار خود نتایج بهتری به دست آورند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
سلاست گفتاری, زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, برونگرایی, درونگرایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 320 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 313 |