تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
چالش های آموزش مطالعات اجتماعی در دوران کرونا از نگاه دانش آموزان | ||
پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 9، آذر 1400، صفحه 1-22 اصل مقاله (2.42 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
احمد عباسی دره بیدی | ||
دبیر مطالعات اجتماعی دبیرستان پروفسور اسرافیلیان، شهرستان نجف آباد استان اصفهان | ||
تاریخ دریافت: 15 اسفند 1399، تاریخ بازنگری: 10 مرداد 1400، تاریخ پذیرش: 25 آبان 1400 | ||
چکیده | ||
هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی چالشهای آموزش مطالعات اجتماعی در دوران کرونا از دیدگاه دانش آموزان است. روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسانه است. اطلاعات از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته جمعآوری و تحلیل اطلاعات به شیوه تحلیل محتوای تفسیری انجام شد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان متوسط اول شهر نجفآباد هستند که در سال تحصیلی 1399-1400 مشغول به تحصیل بودهاند و با شیوه نظری، با توجه به اشباع دادهها بهصورت هدفمند 20 نفر از آنان نمونهگیری و مورد مصاحبهها قرار گرفتند. نتایج حاصل از تجزیه تحلیل دادهها نشان داد که مهمترین چالشهای آموزش مطالعات در دوران کرونا از نگاه دانش آموزان عبارتاند از؛ چالشهای تدریس از طریق شبکهها (10 زیر مضمون)، چالشهای مربوط به سنجش و ارزیابی (5 زیر مضمون)، چالشهای مربوط به معلمان و سواد رسانهای و مجازی آنان (5 زیر مضمون)، چالشهای مربوط به دانش آموزان (5 زیر مضمون)، چالشهای مربوط به خانواده (5 زیر مضمون) هستند که باعث کاهش یادگیری و کیفیت آموزش مطالعات اجتماعی شده و لازم است تا در این رابطه شیوههای بهتر و راهکارهای مناسبی اندیشیده شود. | ||
کلیدواژهها | ||
مطالعات اجتماعی؛ آموزش مجازی؛ دانش آموزان؛ دوران کرونا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Challenges of Teaching Social Studies during the Corona from Students’ Perspectives | ||
نویسندگان [English] | ||
Ahmad Abbasi Darehbidi | ||
Secretary of Social Studies, Professor Israfilian High School, Najafabad, Isfahan Province | ||
چکیده [English] | ||
The main purpose of this study is to identify the challenges of teaching social studies during the corona from the perspective of students. The research method is qualitative with a phenomenological approach. Data were collected through semi-structured interviews and data analysis was performed by interpretive content analysis. The statistical population is all junior-high school students (grade 7, 8, and 9) in Najafabad who were studying in the academic year 1399-1400. According to the theoretical method, using the data saturation, 20 of them were sampled and interviewed. The results of data analysis showed that the most important challenges of teaching studies during the corona from the students' point of view are; Challenges of teaching through networks (10 sub-themes), Challenges related to assessment and evaluation (5 sub-themes), Challenges related to teachers and their media and virtual literacy (5 sub-themes), Challenges Student-related issues (5 sub-themes) are family-related challenges (5 sub-themes) that reduce learning and the quality of social studies education, and it is necessary to think of better ways and appropriate solutions in this regard. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Social Studies, Virtual Education, Students, Corona Age | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 338 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 842 |