تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
استفاده از شیوههای نو در آموزش علوم با رویکرد زیست محیطی متناسب با مدل تعاملی-سازنده | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1، دی 1394، صفحه 9-15 اصل مقاله (2.1 M) | ||
نویسندگان | ||
مسعود کیمیاگری* 1؛ تقی آقاحسینی2 | ||
1دانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید باهنر اصفهان | ||
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید باهنر اصفهان | ||
تاریخ دریافت: 27 مرداد 1394، تاریخ بازنگری: 24 اسفند 1394، تاریخ پذیرش: 24 اسفند 1394 | ||
چکیده | ||
پس از تجربههای ناکام کشورهای گوناگون در زمینهی توسعهی اقتصادیشان، مدلهای توسعهی پایدار که توسعه را هماهنگ با ظرفیتها و الزامهای زیستمحیطی تعریف میکنند، مطرح شدند. در این مدلها، نقش نیروی انسانی آگاه به دانش محیط زیست و متعهد نسبت به حفاظت از آن بسیار اهمیت دارد. یکی از بسترهای تربیت این نیروی انسانی، آموزش علوم تجربی است. در این پژوهش با بررسی منابع مکتوب و برخط منتشر شده در 20 سال اخیر، با پردازش اطلاعات به دست آمده از آنها شیوههایی پیشنهاد شدهاند که برای درک محتوا و مفاهیم زیستمحیطی توسط دانشآموزان، مناسباند. میتوانیم با استفاده از این تکنیکها که مهمترین آنها مدل سازی، وبپویهها، وانمودسازی اجتماعی و بازیسازی آموزشی در محیط مجازی هستند، دانش و نگرشهای مرتبط با محیط زیست را آموزش دهیم. مدل آموزشی چرخهی یادگیری ساختار مناسبی برای ارائه و آموزش واحدهای زیستمحیطی، محسوب میشود. این مدل آموزشی با مطرح شدن ایدههای یادگیرندهها آغاز میشود، سپس این ایدهها در معرض شواهد قرار میگیرند و پس از تعامل در محیط اجتماعی یا فیزیکی، تامل در مورد ایدهها و استدلال با توجه به شواهد، موجب مفهومسازی خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدل تعاملی-سازنده؛ شبیهسازی مجازی؛ وانمودسازی اجتماعی؛ بازیسازی آموزشی؛ وبپویه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Using new methods of science instruction with environmental approach based on interactive-constructive model | ||
نویسندگان [English] | ||
masoud kimiagari1؛ | ||
چکیده [English] | ||
After the failed experiences of various countries to achieve economic development, sustainable development models that coordinate development capacity and definite environmental requirements were discussed. In these models, the role of human resources aware of environmental issues and committed to protecting the environment is a very (significant) factor. One of the manpower training platforms is science education. In this study, through analyzing written & online sources over the past 20 years and processing the data gained from them, environmental practices that are instrumental for students in understanding environmental concepts & content have been proposed. These techniques include web-quests, social simulation and educational games in the virtual media, to teach knowledge and attitudes related to the environment. Learning cycle instructional model provides appropriate structure for instruction of environmental science units. This approach begins with elicitation of learners' ideas. These ideas will be exposed to evidence from activities and after interaction with social and physical spaces, by reflection and comparison between initial ideas and argumentation, new concepts emerge. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
interactive-constructive model, virtual simulation, social simulation. web-quest | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 731 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 817 |