تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
مروری بر برخی روش های نوین آموزش شیمی در دبیرستان | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، دی 1394، صفحه 19-22 اصل مقاله (989.55 K) | ||
نویسندگان | ||
ایمان متذکر* 1؛ احسان عوضدخت2 | ||
1دانشجوی ترم6 کارشناسی دبیری شیمی / دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز | ||
2دانشجوی ترم 6 کارشناسی دبیری شیمی / دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز | ||
تاریخ دریافت: 14 آذر 1394، تاریخ بازنگری: 24 اسفند 1394، تاریخ پذیرش: 24 اسفند 1394 | ||
چکیده | ||
چکیده همراه با پیشرفت و توسعه علوم در زمینه های مختلف تغییرات فزاینده ای در محتوا و روش های تدریس و آموزش حاصل شده است . در واقع روش های سنتی و قدیمی تدریس و انتقال دانش از معلم به دانش آموز جای خود را به روش های نوین ( که در آنها خود دانش آموز نقش اصلی یادگیری را ایفا می کند . ) داده است . اما در بیشتر مدارس ایران هنوز روش تدریس و آموزش همان روش سنتی است که در واقع انتقال یک سری مفاهیم و داده ها از معلم به ذهن دانش آموز است .(مانند پرکردن لیوان خالی), از طرف دیگر محتوای برنامه های آموزشی درسی علوم ایران شباهت زیادی به سایر کشور ها دارد ، اما به نظر می رسد که ضعف عملکرد تحصیلی برخی دانش آموزان ما در مقایسه با همسالان خود در سایر کشور ها به طور عمده به دلیل به کارگیری روش های ناکار آمد یاددهی یادگیری می باشد . در این مقاله قصد داریم تا با مرور چهار شیوه آموزشی ، نمونه هایی از شیوه های فعال یاددهی یادگیری را که به یادگیری عمیق مطالب برای دانش آموزان منجر می شود ، بیان کنیم . | ||
کلیدواژهها | ||
"روش های فعال یادگیری"؛ "همیاری"؛ "نقشه های مفهومی"؛ "شبیه سازی در آموزش"؛ "آموزش بوسیله ضرب المثل ها" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A review of some new methods of teaching chemistry at high school | ||
نویسندگان [English] | ||
Iman Motezaker1؛ | ||
چکیده [English] | ||
Abstract Along with the development of science in various fields, incremental changes in the content and methods of teaching and learning has been achieved. The traditional method of teaching and transmission of knowledge from teacher to student, giving way to new approaches (in which student learning plays a major role.) Is given. But in most Iranian schools still teach the traditional method is actually a set of concepts and data transmission from teacher to student. (Such as filling an empty glass), on the other hand the content of the science curriculum of training programs similar There are many other countries, but it seems that some of our students' poor academic performance compared with their peers in other countries, mainly due to inefficient methods of teaching and learning. In this article we are going to review four educational practices, examples of active teaching-learning methods that lead to deep learning materials for students, as well. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Methods of active learning", "collaboration", "concept maps", "simulations in teaching", "learning by proverbs" | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,724 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,560 |