تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,769 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,234 |
بدفهمی های رایج در مثلثات در دوره متوسطه و چند راهکار برای مقابله با آن ها | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 7، شماره 25، اسفند 1400، صفحه 46-58 اصل مقاله (358.68 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
منصوره موسی پور* 1؛ سپیده شاه محمد زاده2 | ||
1گروه ریاضی- استادیار دانشگاه فرهنگیان/ پردیس بنت الهدی صدر رشت | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان گیلان | ||
تاریخ دریافت: 02 شهریور 1400، تاریخ پذیرش: 21 مهر 1400 | ||
چکیده | ||
مثلثات یکی از مفاهیم پایه ای و پرکاربرد در ریاضی و زندگی است. دانش آموزان با بدفهمی هایی در یادگیری مثلثات مواجه هستند که مانع از یادگیری کامل این درس توسط آن ها می شود. شناسایی این بدفهمی ها ضروری است و نقش دبیران برای رفع آن ها کلیدی است. در این مقاله به بررسی بدفهمی هایی می پردازیم که در هنگام یادگیری مثلثات برای دانش آموزان دوره متوسطه به وجود می آید. همچنین راهکارهایی برای رفع این بدفهمی در مقاله ارائه می شود که از جمله آن ها می توان استفاده از روش های تدریس مناسب، استفاده از ابزارهایی همانند ماشین حساب و نرم افزارهای ریاضی مانند جئوجبرا نام برد. به علاوه، استفاده از نقشه های مفهومی به عنوان یکی دیگر از راه های رفع بدفهمی ها توصیه می شود که می توان آن ها را هم در آموزش و هم در ارزیابی از دانش آموزان، مورد استفاده قرار داد. | ||
کلیدواژهها | ||
بدفهمی؛ مثلثات؛ ریاضی متوسطه؛ نرم افزارها؛ راهکارها | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Common misconceptions in trigonometry in high school and some solutions to deal with them | ||
نویسندگان [English] | ||
Mansooreh Moosapoor1؛ Sepideh Shahmohammadzade2 | ||
1Assistant Professor, Farhangian University/ Pardis Bentolhoda Sadr, Rasht, Iran | ||
2Farhangian University | ||
چکیده [English] | ||
Trigonometry is one of the basic and widely used concepts in mathematics, other sciences, and life. Students may be face misconceptions in learning trigonometry that prevent them from fully learning the lesson. Identifying these misconceptions and avoiding them is essential. Teachers have an important and critical role in addressing and preventing them and can be efficient to help students to improve their learning. In this article, we explore some of the misconceptions that arise for high school students when learning trigonometry and related topics. The article also offers solutions to this misconception, including the use of appropriate teaching methods, the use of tools such as calculators and mathematical software such as GeoGebra. We explain that how teachers can use these methods. In addition, the use of concept maps is recommended as another way of resolving misconceptions. We explain that concept maps can be used both in teaching and in assessing students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Misconception, trigonometry, high school math, software, solutions | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 401 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 576 |