تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
نظرات معلمان درباره استفاده از شخصیتهای کارتونی در درس ریاضیات | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 1، دی 1394، صفحه 15-19 اصل مقاله (1.4 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
سکینه حبیبی* | ||
دبیر آموزش و پرورش ناخیه ۱ | ||
تاریخ دریافت: 11 دی 1394، تاریخ بازنگری: 24 اسفند 1394، تاریخ پذیرش: 24 اسفند 1394 | ||
چکیده | ||
هدف از استفاده از شخصیتهای کارتونی در آموزش ریاضیات در سطح آموزش ابتدایی، به منظور نشان دادن دیدگاه-های معلمان بود. در این پژوهش یک روش تحقیق کیفی طراحی شد. دادههای تحقیق به عنوان نتایج بررسی معلمانی که در دوران ابتدائی در شمال قبرس مشغول به کار هستند، ایجاد شدند. دادهها به صورت دستهبندی شده ارائه شدهاند. در نتیجه بررسی تاثیر شخصیتهای کارتونی بر روی کودکان و همچنین نظرات معلمان، مشخص شده است که شخصیتهای کارتونی در زمینه آموزش میتواند با افزایش موفقیت دانشآموزان در درس ریاضی در ارتباط باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
کارتون؛ ریاضیات؛ شخصیتهای کارتونی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Opinions Of Teachers On The Use Of Cartoon Character In The Mathematics Lesson | ||
نویسندگان [English] | ||
sakineh habibi | ||
teacher | ||
چکیده [English] | ||
This aim the use of cartoon characters in mathematics education at primary education level aimed to reveal the views of teachers. The qualitative research design is used in this study. The research data was created as a result of surveys to teachers who work in primary schools in North Cyprus. The data are presented into categories. As a result of this study is the power of sanctions on children cartoon characters and teacher opinions has emerged that cartoon characters for the education can be adapted to direction of increasing student achievement in mathematics lesson. In the middle of 20th century, emerging of new technologies has reached the power to change the world conditions (Ağaoğlu, 1989; Tuncay & Uzunboylu, 2010). These technological advances in the world, the development of education has become a priority (Tas, 2004). Besides being a science of mathematics, including problems in daily life are important devices that can be used. As stated in the word “problem” includes numerical problems as well as other problems that may confront in life as general. So that teaching of mathematics’ behaviors aimed to gain which should include all of the educational levels (Baykul, 2001). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
cartoon, Mathematics, cartoon character | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 629 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 607 |