تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,231,003 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,205 |
ارزشیابی در آموزش تاریخ | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 2، شماره 3، آبان 1400، صفحه 7-23 اصل مقاله (403.79 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
تاریخ دریافت: 04 بهمن 1400، تاریخ پذیرش: 04 بهمن 1400 | ||
چکیده | ||
ارزشیابی همواره یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت و یکی از اصول مهم در برنامهریزی درسی است. ارزشیابی بهعنوان راهکاری جهت آگاهی از میزان یادگیری فراگیران مطرح میباشد و در حال حاضر روش ها و رویکردهای جدیدی وجود دارد. علاوه بر این تجزیهوتحلیل کمی و کیفی نتایج حاصل از ارزشیابی میتواند در جهت اصلاح تدریس، شیوههای ارزشیابی و رفع نواقص کتابهای درسی مربوط به وزارت آموزشوپرورش مفید و مؤثر باشد. با توجه به اهمیّت درس تاریخ به عنوان هویت و شناسنامه ملی؛ این پژوهش برمبنای مطالعات کتابخانهای و تجربه تدریس تاریخ؛ ضمن تشریح مفاهیم وابسته به ارزشیابی، نقد روشهای سنتی ارزشیابی و تحلیل علل پایین بودن نمرات درس تاریخ، به ارائه روشهای نوین و کارآمد در ارزشیابی مربوط به درس تاریخ - با تأکید بر کتب آموزشی تاریخ دوره دوم متوسطه - پرداخته است. درنهایت پیشنهادهایی جهت تقویت دانش، مهارت و بینش دانش آموزان و ارتقاء سطح ارزشیابی درس تاریخ ارائه کرده است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ آزمون؛ دانش آموزان؛ درس تاریخ؛ معلمان؛ یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 156 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 177 |