| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,588,707 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,692,836 |
راهبردهای آموزش و یادگیری اثربخش زبان عربی در دوره متوسطه | ||
| پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب | ||
| دوره 3، شماره 4، بهمن 1400، صفحه 25-41 اصل مقاله (970.11 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| زینب طیبی* | ||
| عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه فرهنگیان استان قم | ||
| چکیده | ||
| بنا بر اصل شانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ازآنجاکه زبان قرآن و علوم و معارف اسلامی، عربی است و ادبیات فارسی بهطور کامل با آن آمیخته است، این زبان باید پس از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در همه کلاسها و در همه رشتهها تدریس شود. با توجه به جایگاه آموزشوپرورش در تربیت نیروی انسانی کارآزموده و متخصص و انتقال ارزشهای اسلامی به نسلهای بعد، تلاش مستمر در تقویت مبانی، روشهای آموزش و یادگیری زبان عربی متناسب با سند جامع علمی کشور و اسناد بالادستی و جهتدهی امکانات و منابع بهسوی دانش و مهارت تخصصی آموزش زبان عربی تلاشی بایسته است. نوشتار حاضر با روش کتابخانهای در گردآوری دادهها و روش تحقیق توصیفی– تحلیلی در پردازش اطلاعات سامان یافته است. نتایج تحقیق نشان میدهد که آموزش پرسش محور، گروه محور، آموزش مبتنی بر تفاوتهای فردی، آموزش بهرهمند از فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش مبتنی بر بازی، یادگیری متکی بر تفکر انتقادی و آموزش مبتنی بر فهم متن با قید دینی از راهبردهای آموزش و یادگیری اثربخش زبان عربی در دوره متوسطه است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش زبان عربی؛ راهبرد؛ یادگیری اثربخش؛ آموزشوپرورش | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Effective Arabic language teaching and learning strategies in high school | ||
| نویسندگان [English] | ||
| zeinab tayyebi | ||
| Assistant Professor of Quran and Hadith Sciences, Farhangian University, qom | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 435 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,084 |
||