تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,811 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,161 |
مروری بر روشهای نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK) | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، آذر 1400، صفحه 33-47 اصل مقاله (1.09 M) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسندگان | ||
حمید صادقی* 1؛ سجاد نفتی1؛ محمد یعقوبی1؛ وحید امانی2 | ||
1دانشجوی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2دانشیار گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 17 بهمن 1400، تاریخ بازنگری: 02 اسفند 1400، تاریخ پذیرش: 07 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش، بررسی پژوهشهای انجام شده در حوزه شیوههای نوین آموزشی و استفاده از آن در تدریس شیمی و مخصوصا مبحث الکتروشیمی است. بدلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا و تأثیر آن در بخشهای مختلف مخصوصا حوزه آموزش، امروزه کلاسهای مجازی در مدارس و دانشگاهها، سبب سخت شدن تدریس دروس مفهومی مانند الکتروشیمی شدهاست؛ از این رو معلمان به روشهای نوین تدریس روی آوردهاند که یکی از جدیدترین آنها دانش محتوایی فناوری آموزشی (TPACK) میباشد. در این مقاله مروری، سعی شد از انواع پژوهشها و مقالات معتبری که در حوزه شیوههای نوین تدریس، آموزش الکتروشیمی و ارتباط آن با TPACK به چاپ رسیده استفاده شود؛ در اکثر این مقالات بیان شدهاست که روشهای سخنرانی و تدریس سنتی، موجب کجفهمی در درک الکتروشیمی شدهاند؛ اما امروزه استفاده نادرست و عدم آگاهی از تکنولوژی، سبب کجفهمی در دروسی مثل الکتروشیمی شدهاست. در نتیجه این مطالعه مشخص شد که دانشآموزان دبیرستانی تصورات غلط متفاوتی در مورد الکتروشیمی دارند. پس از شناسایی تصورات غلط، یک معلم میتواند با روشهای نوین تدریس مانند TPACK، تصورات غلط آن ها را مرتفع سازد. با این حال، اجرای موفقیتآمیز چنین راهبردهایی، مستلزم آن است که معلمان از دانش قبلی دانشآموزان و تصورات غلط احتمالی آنها آگاه بوده و فعالیتهای کلاس را بر این اساس هدایت کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
الکتروشیمی؛ تکنولوژی آموزشی؛ دانش محتوایی فناوری آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Review of Modern Methods of Teaching Electrochemistry by Model Method (TPACK) | ||
نویسندگان [English] | ||
Hamid Sadeghi1؛ Sajjad Nafti1؛ Mohammad Yaghobi1؛ Vahid Amani2 | ||
1Chemistry education student, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2Associate Professor, Department of Chemistry, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to review the research conducted in the field of modern teaching methods and its use in teaching chemistry, especially electrochemistry. Due to the prevalence of coronavirus in the world and and its impact on various sectors, especially in the field of education, today virtual classrooms in schools and universities have made it difficult to teach conceptual courses such as electrochemistry; Hence, teachers have turned to new teaching methods, one of the newest of which is Educational Content Knowledge (TPACK). In this review article, we tried to use the types of authoritative researches and articles that have been published in the field of modern teaching methods, electrochemical education and its relationship with TPACK; Most of these articles state that traditional lecturing and traditional teaching methods have led to a misunderstanding of electrochemistry; But today, misuse and ignorance of technology has led to misunderstandings in courses such as electrochemistry. As a result of this study, it was found that high school students have different misconceptions about electrochemistry. After identifying misconceptions, a teacher can correct misconceptions with new teaching methods such as TPACK. Successful implementation of such strategies, however, requires teachers to be aware of students' prior knowledge and possible misconceptions, and to guide classroom activities accordingly. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Electrochemistry, Educational Technology, Technological Pedagogical Content Knowledge | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 839 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 760 |