تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,445 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,536 |
بررسی آموزش تلفیقی مباحث ریاضی در ساعات تربیت بدنی بر یادگیری دانش آموزان (مطالعه موردی: پایه ششم) | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1400 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدباقر فرقانی اوزرودی* 1؛ علی اکبر رئیس پور2؛ مهدی خدادادی3 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت تربیت بدنی، گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش ، بابل، ایران | ||
2کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش بابل، ایران | ||
3کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش بابل، ایران | ||
تاریخ دریافت: 19 فروردین 1400، تاریخ بازنگری: 08 اردیبهشت 1400، تاریخ پذیرش: 09 اردیبهشت 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش بررسی تلفیق آموزش اندازه گیری طول و زاویه درس ریاضی همراه با مباحث پرتاب وزنه و پرش طول دوومیدانی در ساعات تربیت بدنی پایه ششم ابتدایی بود. روش تحقیق به صورت شبه آزمایشی (طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه) انچام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی و نرم افزار SPSS نسخه 23 استفاده گردید. نتایج بررسی نشان داد میانیگن نمرات دانش آموزانی که به صورت عملی مباحث یادشده را آموزش دیدند نسبت به دانش آموزانی که فقط در سر کلاس به یادگیری مباحث پرداخته بودند به صورت معناداری افزایش داشته است. با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد میگردد معلمین پایه ششم با همکاری آموزگاران تربیت بدنی در ساعات ورزش به صورت عملی به آموزش مفاهیم پایه ریاضی پرداخته تا ضمن تلفیق دروس باهم در کنار ایجاد انگیزه و نشاط در دانش آموزان فرآیند یاددهی-یادگیری را بهبود بخشیده و از این شیوه نوین در تدریس خود استفاده نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ریاضی؛ تربیت بدنی؛ آموزش عملی؛ آموزش تلفیقی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 291 |