تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,993 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,842 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,319 |
استفاده از بازی در رفع اختلال یادگیری ریاضی در کودکان | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1400 اصل مقاله (804.57 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
نوروز هاشمی* | ||
گروه ریاضی، دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 09 اسفند 1400، تاریخ بازنگری: 18 اسفند 1400، تاریخ پذیرش: 21 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
تحقیقات نشان داده است که استفاده از بازیهای مختلف مانند: فکری، رایانه ای کمک فراوانی به یادگیری عمیق ریاضی می کند. یکی از علل گریز دانش آموزان از درس ریاضی عدم توجه به کاربرد ریاضی در زندگی است. این بر عهده معلم است که این دیدگاه را تغییر دهد. معلم می تواند با انواع بازیها و روش های تدریس خلاقانه باعث شکوفایی استعداد ها و توانایی دانش آموزان و همچنین و علاقه انها به درس ریاضی شود. نوع بازیها و چگونگی استفاده از آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله که مطالعه مفهومی است به بررسی بازی و کارکرد فعالانه آن در میان دانش آموزان در روند تدریس و نحوه یادگیری دروس ریاضی ابتدایی پرداخته شده است. همچنین پژوهش حاضر که به نمایش بازیهای متنوع و مناسب برای کمک به آموزش ریاضی می پردازد و نشان می دهد که چگونه استفاده از بازی می تواند اختلالات یادگیری را در درس ریاضی برای دانش آموزان دوره ابتدایی کاهش می دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
ریاضی ابتدایی؛ خلاقیت؛ بازی؛ اختلال؛ یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 421 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 389 |