تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,005 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,273,972 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,665,022 |
اثربخشی استفاده از کلاسهای هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و سیالی کلامی کودکان دیرآموز | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 2، دوره 3، شماره 6، اسفند 1400، صفحه 15-30 اصل مقاله (536.36 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فیروزه آخوندی یامچی1؛ هانیه دواتگری اصل* 2؛ نادر اسدی3 | ||
1دانشجوی دکترای زبانشناسی ، گروه زبان انگلیسی ، واحد اهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، اهر ، ایران | ||
2استادیار گروه زبان انگلیسی ، گروه آموزش زبان انگلیسی ، واحد اهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، اهر ، ایران | ||
3استادیار گروه زبانشناسی،گروه آموزش زبان انگلیسی ، واحد اهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ،اهر ، ایران | ||
تاریخ دریافت: 23 آبان 1400، تاریخ بازنگری: 06 بهمن 1400، تاریخ پذیرش: 19 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر،تعیین اثربخشی استفاده کلاسهای هوشمند در بهبود اختلالات خواندن و سیالی کلامی کودکان دیر آموز است. روش این مطالعه، نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه کودکان پسر مبتلا به اختلالات خواندن شهرستان مرند بود. ازبین جامعه هدف «34» کودک با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. در ابتدا هر دوگروه توسط آزمون تشخیصی خواندن مورد ارزیابی قرارگرفتند. گروه آزمایش در «12» جلسه «90» دقیقه ای در طول یک سال،آموزش را در کلاسهای هوشمند دریافت کردند و در پایان هر دو گروه مجددا ًمورد ارزیابی قرارگرفتند. داده ها با استفاده ازتحلیل واریانس موردتجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته های این پژوهش نشان دادآموزش در کلاسهای هوشمند موجب بهبود اختلالات خواندن و سیالی کلامی در کودکان دیر آموز میشود، از این رو با استفاده از کلاسهای هوشمند میتوان اختلالات خواندن و سیالی کلامی را در کودکان دیر آموز بهبود بخشید. | ||
کلیدواژهها | ||
اختلالات خواندن؛ سیالی کلامی؛ کلاسهای هوشمند؛ کودکان دیرآموز؛ مهارت خواندن | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The effectiveness of using smart classrooms on improving reading disorders and verbal fluency in late learners | ||
نویسندگان [English] | ||
Firuzeh Akhundi Yamchi1؛ Hanieh Davatgari Asl2؛ Nader Asadi3 | ||
1PhD Candidate linguistic ,Islamic Azad university , Ahar Branch , Iran | ||
2Assistant Professor in TEFL, Department of English Language Teaching, Ahar Branch, Islamic Azad University, Ahar, Iran | ||
3Assistant Professor in TEFLDepartment of English Language Teaching, Ahar Branch, Islamic Azad University, Ahar, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to determine the effectiveness of using information technology and classroom intelligence on improving reading comprehension disorders in children with intellectual disabilities and retardation. The method of this research was the quasi-experimental and there was a pretest-posttest with a control group. The statistical population included all boys with reading disorders in Marand medical centers, which included 64children. From the target population, 34 boys with reading disorders were selected as the sample size using purposive sampling method based on Wechsler IQ test and Koromi Nouri and Moradi diagnostic reading and dyslexia test and in two experimental (n = 17) and control (17) groups which were placed randomly. Initially, both groups were evaluated by a diagnostic reading test. The experimental group received treatment in smart classes in 12 sessions of 90 minutes during a year, and the control group received regular training only in their classrooms at schools and did not receive special treatment in any of the learning disability centers. At the end, both groups were re-evaluated. Data were analyzed using analysis of variance. The findings of this study showed that teaching in smart classrooms improves reading and comprehension disorders in children with IQ. Therefore, using information technology can improve reading and comprehension disorders in children with IQ. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Late Learning Children, Reading Disorders, Reading Skills, Smart Classes, Verbal Fluency | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 422 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 369 |