تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,278,476 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,670,963 |
بررسی تأثیر تسهیمدانش بر عملکردشغلی با نقش میانجی سواداطلاعاتی (مطالعه موردی: مدیران متوسطه اول ناحیه2 آموزش و پرورش شهر اهواز) | ||
سواد تربیتی معلم | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 1، اسفند 1400، صفحه 1-17 اصل مقاله (988.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حامد سبزواری* 1؛ ماریا نصیری2 | ||
1گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت اطلاعات، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران | ||
تاریخ دریافت: 11 مرداد 1399، تاریخ بازنگری: 14 اسفند 1400، تاریخ پذیرش: 28 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش تعیین تأثیر تسهیمدانش بر عملکردشغلی با نقش میانجی سواداطلاعاتی مدیران متوسطه اول ناحیه2 آموزش و پرورش شهر اهواز در سال تحصیلی 99- 1398 بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع علّی و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. روش جمعآوری اطلاعات در این پژوهش به شیوه کتابخانهای و میدانی است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل تمامی مدیران و معاونان آموزشی مقطع متوسطه اول ناحیه2 آموزش و پرورش شهر اهواز که در سال تحصیلی 1398- 99 اشتغال به خدمت داشتند که تعداشان210 نفر بوده است. با استفاده از جدول مورگان و کرجسی تعداد132 نفر نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامههای استاندارد تسهیمدانش نورادصدیق، سواد اطلاعاتی قاسمی و عملکردشغلی آقایی بودند. پایایی این پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ اندازهگیری شد و بهترتیب برای تسهیمدانش 77/0 و سواداطلاعاتی 79/0 و عملکردشغلی 80/0 محاسبه شد. روایی این پرسشنامهها توسط متخصصان تایید شد. دادههای جمعآوری شده با نرم افزار Smart Pls و Spss تحلیل و فرضیههای پژوهش آزمون شدند. نتایج نشان داد مقدار آماره تی و ضریب مسیر بین تسهیمدانش و عملکردشغلی یعنی تسهیمدانش بر عملکردشغلی، تسهیمدانش بر سواداطلاعاتی و عملکردشغلی تأثیر مثبت و معناداری دارد در نهایت میتوان در سطح اطمینان 95 درصد تأثیر میانجیگری سواداطلاعاتی در رابطه بین تسهیمدانش و عملکردشغلی را تأیید کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
تسهیمدانش؛ سواداطلاعاتی؛ عملکردشغلی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
determine the effect of knowledge sharing on job performance with the mediating role of information literacy | ||
نویسندگان [English] | ||
hamed Sabzevari1؛ Maria Nasiri2 | ||
1Department of Educational Management, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran | ||
2Assistant Professor, Department of Information Management, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
knowledge sharing, information literacy, job performance | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 149 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 316 |