تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 434 |
تعداد مقالات | 3,302 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,728,414 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,033,973 |
بررسی رابطه اضطراب ناشی از ویروس کرونا و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه اول سنندج | ||
پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره | ||
دوره 1400، شماره 15، اسفند 1400، صفحه 20-34 اصل مقاله (3.48 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ندا زارعی* 1؛ سیدمحمد سیدکلان2؛ سارینا فریادی1 | ||
1دانشگاه فرهنگیان، پردیس بنت الهدی صدر اردبیل | ||
2گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان اردبیل | ||
تاریخ دریافت: 07 مهر 1400، تاریخ بازنگری: 29 مهر 1400، تاریخ پذیرش: 30 بهمن 1400 | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر پاندمی ویروس کرونا بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه اول سنندج در سال تحصیلی 1400-1399 اجراء شده است. نمونه آماری پژوهش با استفاده از جدول مورگان متشکل از 118 نفر بوده است. برای گردآوری دادهها از دو نوع پرسشنامه استاندارد اضطراب کرونا ویروس و پرسشنامه انگیزش تحصیلیAMS وارلند که پایایی آن-ها به ترتیب 91/0 و 88/0 میباشد استفاده شده است. دادههای گردآوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد وضعیت مولفههای انگیزش تحصیلی، در مدارس با میانگین متوسط به بالا است. همبستگی حاصل از فرضیههای تحقیق نیز نشان داد بین ابعاد مولفههای اضطراب ناشی از COVID 19 با انگیزش تحصیلی دانشآموزان رابطهی منفی و معناداری وجود دارد. در نتیجه، با فراهمسازی مداخلات مشاوره ای و روانشناسی جهت کاهش اضطراب ناشی از COVID 19 در مدارس، میتوان شاهد افزایش و بهبود روزافزون انگیزش تحصیلی در دانشآموزان گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
اضطراب COVID 19 (کرونا ویروس)؛ انگیزش تحصیلی؛ دانشآموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Correlation between Coronavirus Anxiety and Academic Motivation of Female Students in Public Model High Schools in Sanandaj | ||
نویسندگان [English] | ||
Neda Zarei1؛ Seyyedmohammad Seyyedkalan2؛ Sarina Faryadi1 | ||
1Farhangian University, Bint Al-Huda Sadr Campus, Ardabil | ||
2Department of Primary Education, Ardabil Farhangian University | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the effect of anxiety caused by corona virus on the academic motivation of female students in the first high school of Sanandaj in the academic year 1399-1400. The statistical sample of the study using Morgan table was 118 people. For data collection, two types of standard coronavirus anxiety questionnaire (CDAS) (1398) and academic motivation questionnaire (AMS) Warland (1992) were used, the reliability of which is 0.91 and 0.88, respectively. The collected data were analyzed using Pearson correlation coefficient and stepwise multiple regression analysis. The results showed that the status of academic motivation components in these two schools is moderate to high. The correlation between the research hypotheses also showed that there is a negative and significant relationship between the dimensions of the components of anxiety caused by students' academic motivation. As a result, by providing counseling and psychological interventions to reduce COVID-19 anxiety in schools, we can see an increase and improvement in students' academic motivation. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
COVID-19 (coronavirus) anxiety, academic motivation, students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 587 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,120 |