تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,764 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
آسیب شناسی تدریس در دوران کرونا از دیدگاه دانش آموزان، والدین و معلّمان مقطع ابتدایی ناحیه دو شهر شیراز | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 8، شماره 29، خرداد 1401، صفحه 39-55 اصل مقاله (810.58 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
کورش فاتح نژاد* 1؛ مژگان امیریان زاده2 | ||
1دانشجوی دکترا مدیریت آموزشی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران. | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 12 فروردین 1400، تاریخ بازنگری: 14 خرداد 1400، تاریخ پذیرش: 18 خرداد 1400 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش با رویکرد پدیدارشناسی، شناسایی چالشها و مشکلاتی است که برای تدریس مجازی از دیدگاه دانش آموزان، والدین آنها و معلّمان در مقطع ابتدایی وجود دارد. روش تحقیق حاضر کیفی است و با رویکرد پدیدارشناسانه صورت گرفته است. در این تحقیق با 45 فرد، 15 معلّم(6 مرد و 9 زن) ، 15والدین (11 مادر و 4 پدر) و 15 دانش آموز(10 پسر و 5 دختر) در شهرستان شیراز در مقطع ابتدایی ناحیه (2) مصاحبه شد. روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب و ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته برای بدست آوردن داده ها استفاده شد. فرآیند تحلیل داده ها در بخش کیفی به صورت کدگذاری دادهها در سه مرحله کدگذاری باز و محوری و گزینشی صورت گرفت. از تحلیل و ادارک عمیق گفتههای افراد شرکت کننده 12 کد محوری (زیر ساخت های فناوری اطلاعات موجود، امکانات، پلتفروم آموزش، مشکلات رفتاری، مشکلات روحی و درونی، کاهش تعاملات اجتماعی و ارتباطی، محتوای آموزش مجازی، زمان بندی آموزش، ارزیابی آموزشی، تدریس مجازی، فضای کلاس مجازی، عوارض ناشی از کارکردن مداوم با گوشی ها و تبلتهای هوشمند) بدست آمد. در نهایت این 12 کد محوری به صورت کدهای گزینشی عوامل فناوری، عوامل روانشناختی، عوامل اجتماعی و ارتباطی، عوامل آموزشی، عوامل جسمی دسته بندی شد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ دانش آموزان؛ والدین؛ پدیدارشناسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
TPathology of teaching in Corona from the perspective of students, parents and primary school teachers in the second district of Shiraz | ||
نویسندگان [English] | ||
koroush Fatehnezhad1؛ Mozhgan Amirian Zadeh2 | ||
1PhD Student in Educational Management, Marvdasht Branch, Islamic Azad University, Marvdasht, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Marvdasht Branch, Islamic Azad University, Marvdasht, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research is to identify the challenges and problems that exist for virtual teaching from the perspective of students, their parents and teachers in primary school. The method of the present research is qualitative and has been done with a phenomenological approach. In this study, 45 people (15 teacher , 15 parents and 15 students in Shiraz city were interviewed in the primary school of district (2). Purposeful non-random sampling method was selected and semi-structured interview tools were used to obtain data. The process of data analysis in the qualitative part was done in the form of data coding in three stages of open, axial and selective coding. From the analysis and deep understanding of the statements of the participants, 12 central codes (existing information technology infrastructures, facilities, training platform, behavioral problems, mental and internal problems, reduction of social and communication interactions, e-learning content, training schedule, educational evaluation, Virtual teaching, virtual classroom space, the effects of constantly working with smartphones and tablets) were obtained. Finally, these 12 core codes were categorized as selective codes of technological factors, psychological factors, social and communication factors, educational factors, and physical factors. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Virtual Education, Students, Parents, Phenomenology | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 404 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 498 |