تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,276,327 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,668,889 |
شناسایی و تحلیل تطبیقی روشهای نوین آموزشی | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 8، شماره 29، خرداد 1401، صفحه 56-75 اصل مقاله (1.08 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی قاسمیان صاحبی1؛ راحیل کردحیدری1؛ مهدی ابراهیمی* 2؛ محمد احدی* 3 | ||
1دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
2استادیار دانشکده علوم انسانی اسلامی، دانشگاه امام حسین (ع)، تهران، ایران. | ||
3گروه علوم انسانی، دانشکده علوم انسانی اسلامی، دانشگاه امام حسین (ع)، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 19 بهمن 1397، تاریخ بازنگری: 16 آبان 1400، تاریخ پذیرش: 19 آبان 1400 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل تطبیقی روشهای نوین آموزشی بود. برای این منظور علاوه بر معرفی روشها، به بررسی و مقایسه مزایا و معایب، برد آموزشی و کارایی و همچنین هزینه و فایده اقتصادی آنها در حوزه تعلیم و آموزش پرداخته شده است. روش انجام پژوهش، توصیفی است که با توجه به نوع پژوهش، یعینی بررسی تطبیقی، شامل چهار مرحلهی توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه است. روش گردآوری دادهها، کتابخانهای و روش نمونهگیری هدفمند نظری است. نتایج عبارتانداز: ۱- روشهای آموزشی بسیار متنوع هستند و تمییز بین روشهای سنتی و نوین بسیار دشوار است؛ دراین پژوهش ۱۹ روش نوین آموزشی شناسایی و معرفی شدهاند؛ ۲- روشهای نوین آموزشی نسبت به انواع سنتی مزایای بیشتر و معایب کمتر دارند؛ ۳- بسیاری از روشهای نوین آموزش، برد آموزشی بالاتری نسبت به روشهای سنتی دارند و میتوانند به تعداد بیشتری از فراگیران آموزش دهند. همچنین روشهای نوین آموزشی بهخاطر استفاده از علم و تجهیزات نوین کارایی بالایی دارند؛ ۴- روشهای نوین آموزشی نسبت به روشهای گذشته نیاز به هزینه بیشتری دارند؛ اما در بسیاری از این روشها در صورت اجرای درست در بلندمدت هم نتایج و خروجی بهتری خواهد داشت و هم سرمایهگذاریها جبران شده و هزینه کلی آموزش کاهش پیدا میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
تعلیم و تربیت"؛ "روشهای سنتی آموزش"؛ "روشهای نوین آموزش"؛ "روش پژوهش" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identification and Comparative Analysis of New Educational Methods | ||
نویسندگان [English] | ||
Ali Ghasemian sahebi1؛ Rahil Kord Heydari1؛ Mahdi Ebrahimi2؛ Mohammad Ahadi3 | ||
1faculty of management and Economics, Tarbiat Modares University, Tehran, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Faculty of Islamic Humanities, Imam Hossein University, Tehran, IRAN. | ||
3Department of Humanities, Faculty of Islamic Human Sciences, Imam Hossein University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to identify and analyze the comparative methods of new educational methods. To this end, in addition to introducing the methods, the advantages and disadvantages, the educational scope and efficiency, as well as their cost and benefits in the field of education will be discussed and compared. The method of this research is a descriptive method which, the nature and type of research, which is a comparative study. The method of data collection in this research is library type and sampling method is purposeful theoretical. the results is: 1. Training methods are highly diverseand, it is very difficultto distinguish between traditional and new approaches; 2. New educational methods are more beneficial than traditional methods; 3. Many of the new methods of teaching have a higher the educational scope than traditional methods, and can be as numerous as learn more from learners. Also, new educational methods are effective in teaching; 4. New educational methods need to be more costly than past methods. but in many of these methods, if implemented in the long run, they will have better outcomes and outcomes, and the investments will be offset and the overall cost of training will be reduced. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Education", "Traditional teaching methods", 'New teaching methods", "Research method" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 236 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 312 |