تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,025 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,317,523 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,701,096 |
تاثیر آموزش ممتد در مقایسه با آموزش غیر ممتد (فاصله دار) بر دقت ،سلاست و پیچیدگی نوشتار یادگیرندگان زبان | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
مقاله 11، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 1024201، خرداد 2023 | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2022.9380.1010 | ||
نویسندگان | ||
جمشید مشهدی* 1؛ مهران معماری2 | ||
1دانشگاه ایلام گروه زبان انگلیسی | ||
2دانشگاه فرهنگیان اهواز | ||
تاریخ دریافت: 29 تیر 1400، تاریخ بازنگری: 11 مهر 1402، تاریخ پذیرش: 04 اردیبهشت 1401 | ||
چکیده | ||
مسلماً ، برخلاف درمان های ساده نوشتاری ، دستورالعمل های کم حجم یا کم فاصله ، به نظر می رسد که تنوع و جذابیت را در موفقیت نوشتن ایجاد می کند. تلاش فعلی مربوط به کارآیی قرار دادن دو دستورالعمل توزیع فوق الذکر در مورد عملکرد نوشتن زبان آموزان EFL است. برای نتیجه گیری ، 40 زبان آموز فوق متوسط (19 تا 23 سال) از هر دو جنسیت از 8 جلسه در یک موسسه در ایلام ، ایران برخوردار بودند. آنها به طور تصادفی به دو گروه توده ای و فاصله ای تقسیم شدند که هر گروه متشکل از 20 نفر بود. ابزار مورد استفاده شامل یک تست قرارگیری سریع آکسفورد ، یک پیش آزمون نوشتاری و یک پس آزمون نوشتاری بود. به یک گروه پاراگراف نویسی با دستورالعمل های فشرده و فاصله دار با دقت ، پیچیدگی و روان بودن تمرکز داده شد. محققان هر جلسه را در یک جلسه 60 دقیقه ای فشرده به گروه های جمع شده آموزش دادند ، در حالی که جلسه مشابه در سه جلسه کوتاه 20 دقیقه ای در فواصل زمانی نامنظم به گروه های فاصله گرفته آموزش داده شد. افراد پس از 8 هفته مجدداً آزمایش شدند. سرانجام ، پس آزمون تست نوشتن برای همه گروه ها انجام شد. نتایج حاصل از نمونه های زوجی t-test و ANCOVA یک طرفه نشان می دهد که گروه توزیع فواصل به طور قابل توجهی بهتر از گروه توزیع جرم داده شده در پس آزمون در پس آزمون نهایی خود عمل می کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
دستورالعمل های توزیع فاصله ای؛ دستورالعمل های گسترده؛ نوشتن؛ زبان آموزان EFL با سطح متوسط بالا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Massed Versus Spacing Instruction Impression on EFL learners' Writing Attainment: Fluency, Accuracy and Complexity in Focus | ||
نویسندگان [English] | ||
Jamshid Mashhadi1؛ Mehran Memari2 | ||
1Ilam University, ELT Dept. | ||
2Ahvaz Farhangian University,Ahvaz,Iran | ||
چکیده [English] | ||
Admittedly, as opposed to simple writing treatments, massed or spaced instructions, more or less, seem to add variety and attractiveness to writing accomplishment. The current attempt concerned the efficacy of putting in service the two above-mentioned distribution instructions on EFL learners' writing performance. To conclude, 40 upper-intermediate learners (19 to 23 years) of both gender enjoyed 8 sessions in an institute in Ilam, Iran. They were randomly divided into two groups of massed and spaced each group consisting of 20. Instruments utilized were a Quick Oxford Placement Test, a writing pre-test, and a writing post-test. One group was disciplined paragraph writing with massed and spaced instruction with accuracy, complexity and fluency in focus. The researchers taught each session in an intensive 60 minutes' session to massed groups, whereas the similar session was taught to the spaced groups in three 20-minute short sessions at irregular time intervals. Subjects were retested after 8 weeks. Lastly, a posttest of writing was carried out for all groups. The results of the paired samples t-test and One-way ANCOVA denoted that the spaced distribution group significantly outperformed the massed distribution group on the posttest in their final post-test. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Spaced Distribution Instruction, Massed Instruction, writing, upper-intermediate EFL learners | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 381 |