تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,764 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,130 |
بررسی پدیدار شناسی تجارب مشترک دانشجو معلمان از چگونگی کاربرد تکنولوژی در دانشگاه فرهنگیان | ||
سواد تربیتی معلم | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 1، اسفند 1400، صفحه 92-109 اصل مقاله (524.28 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سعید رومانی1؛ راضیه ندری2 | ||
1مدرس دانشگاه فرهنگیان | ||
2دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 07 اردیبهشت 1401، تاریخ پذیرش: 07 اردیبهشت 1401 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی پدیدار شناختی تجارب مشترک دانشجو معلمان از علم و تکنولوژی در دانشگاه فرهنگیان بود. جامعه ی آماری پژوهش شامل دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کمالوند خرمآباد بود که تعداد18 نفر به عنوان مشارکت کننده به روش نمونهگیری هدفمند و بر اساس اصل اشباع نظری انتخاب شد. دادههای استخراج شده از مصاحبه های نیمه ساختار یافته با استفاده از روش پدیدارشناسی و کدگذاری استخراج مضمون های اصلی و فرعی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که از نظر دانشجویان رابطهی مستقیمی بین علم وتکنولوژی وجود دارد و تکنولوژی موجب تسهیل یادگیری میشود. همچنین استفاده از تکنولوژی در میان اساتید متغییر بوده و آن را بیشتر به دانشجویان توصیه میکنند، دانشجویان استفادهای بیشتری از تکنولوژی دارند و در زمینه های مختلفی چون اینترنت، کارهای عملی، مقاله و... از ان استفاده می کنند. میزان کارآمدی کلاس های تکنولوژی و زمان کلاس های فناوری نیاز به ارتقا دارد. با توجه به این که امکانات به میزان لازم فراهم نیست، رفع کمبود های موجود نیازمند توجه جدی می باشد. یافته ها بر اهمیت نقش تکنولوژی و کاربرد موثر آن به وسیله دانشجویان و اساتید تأکید داشته و اینکه مسئولان دانشگاه فرهنگیان در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
پدیدارشناسی؛ تکنولوژی؛ دانشجو معلم؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
phenomenological study of the common experiences of student-teachers of how technology is used in farhangian university | ||
نویسندگان [English] | ||
saeid roomani1؛ raziyeh nadri2 | ||
1گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی | ||
2دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to study the cognitive phenomenology of students joint experiences of science and technology in Farhangian University. The statistical population of the study consisted of students Farhangian University of Khorramabad. 18 students were selected as the sample of the study using purposeful sampling and also theoretical saturation. Data extracted from semi-structured interviews, were analyzed using coding and extraction of main and minor themes. The findings of the research showed that that students have a direct relationship between science and technology and technology facilitates learning. The use of technology is also variable among professors and is highly recommended to students. Students have more uses for technology and use it in various fields such as the internet, practical work, articles, and so on. The efficiency of technology classes and the amount of time of technology classes need to be improved and the necessary facilities are not provided and we should try to eliminate the existing shortcomings. The findings emphasize the importance of the role of technology and its effective application by student and professors and that Farhangian University should pay more attention to this issue. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Phenomenology, technology, student teacher, Farhangian University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 163 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 167 |