تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,138 |
بررسی تطبیقی آموزش و پرورش در دو مکتب طبیعت گرایی و اسلام؛ ویژگی ها و عناصر برنامه درسی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 3، آذر 1394، صفحه 77-100 اصل مقاله (545.82 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مهدی امیری* | ||
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور | ||
تاریخ دریافت: 09 تیر 1394، تاریخ بازنگری: 18 خرداد 1395، تاریخ پذیرش: 01 تیر 1395 | ||
چکیده | ||
بی شک یکی از راههای دستیابی به شناخت بهتر از اوضاع کنونی بخصوص در حوزه آموزش و پرورش بررسی تطبیقی نظامهای آموزشی و بررسی وجوه اشتراک و افتراق بین آن نظام ها است. یک نظام آموزشی برای اینکه بتواند نقاط قوت و ضعف خود را بهتر شناسایی کند، باید اجراء و زیر سیستم های خود را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد تا بتواند ضمن دست یابی به نقاط قوت و مثبت خود وارج نهادن به آنها، نقاط ضعف خود را شناسایی و سعی دررفع آنها کند. لذا در این نوشتار، پس از معرفی اجمالی مکتب طبیعت گرایی ، به بیان انسان شناسی و ویژگی های آن در طبیعت گرایی و اسلام پرداخته ایم، سپس هریک از وجوه آموزشی و پرورشی شامل هدف ها، معلم ودانش آموز، برنامه درسی و روش آموزش را در این دو مکتب مورد بررسی قرار داده ایم. روش انجام پژوهش تحلیل اسنادی و به شیوه تطبیقی بوده ودر آن از منابع کتابخانه ای استفاده شده است. جامعه پژوهش شامل کلیه اسناد، مدارک و منابع مرتبط با موضوع مورد بررسی می باشد و از فرم های فیش برداری جهت گرد آوری داده ها استفاده شده و داده ها به صورت کیفی مورد تحلیل قرار گرفته اند. | ||
کلیدواژهها | ||
طبیعت گرایی؛ اسلام؛ هدفها؛ برنامه درسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Study of Comparative Education of Islamic and naturalism doctrine, Features and Elements of the curriculum | ||
چکیده [English] | ||
Undoubtedly one of the ways to achieve especially in the field of education Comparative study of educational systems and review Dimension subscription and Differences Between those systems. An education system for their can better identifies strengths and weaknesses, Must review and explore the Components and sub systems itself also to be able to access your strengths and positive, identify your weaknesses and try to eliminate them. So in this article, after brief introduction of naturalism doctrine, To expression of Anthropology and its features in naturalism and Islam are paid Next, Each of aspects education including goals, Teachers and students, curriculum and teaching methods in these two doctrines examined And at the end of the discussion will conclude The research method was Descriptive Type of Document Analysis And its library resources are used. The study population included all documents, papers and resources related to the topic is discussed and capture forms used to collect data And data have been analyzed through the qualitative. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
naturalism, Islam, Goals, curriculum | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,749 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 9,687 |