
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 452 |
تعداد مقالات | 3,515 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,074,662 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,269,712 |
شیمی آشپزخانهای راهکاری برای انجام فعالیت های عملی شیمی در آموزش مجازی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 8، شماره 26، خرداد 1401، صفحه 57-73 اصل مقاله (528.5 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
امیرحسین چشمه خاور* | ||
استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
با شیوع جهانی COVID-19، کلاسهای حضوری در اکثر نقاط جهان تعطیل شد و جای خود را به آموزشهای مجازی داد. در حالیکه آموزش از راه دور برای همه مدرسان یک چالش بود، برگزاری کلاسهای آزمایشگاهی برای مدرسان دروس شیمی به یک چالش بزرگتر تبدیل شده بود. یک روش ساده و کارآمد برای آموزشهای عملی شیمی در دورههای مجازی استفاده از شیمی آشپزخانهای است. این رویکرد، فعالیتهای سادهای را که دانشآموزان میتوانند در خانه انجام دهند و تکمیل کاربرگهایی که مشاهدات آنها را به تئوری تدریس شده مرتبط میکند، را شامل میشود. آزمایشهایی که فراگیران بتوانند به طور ایمن در خانه و بدون نیاز به خرید مواد و وسایل آزمایشگاهی تجاری گران قیمت انجام دهند، هم از نظر اقتصادی ارزشمند خواهند بود و هم بخشی از برنامه درسی را پوشش خواهند داد. در طراحی آزمایشهای خانگی باید سه نکته سادگی، در دسترس بودن مواد و تجهیزات برای انجام آزمایش و ایمنی را در نظر داشت. پژوهش حاضر مطالعه ای مروری بر فعالیتهای انجام شده در زمینه شیمی آشپزخانهای در طول همه گیری کرونا می-باشد. بررسیها نشان دادند فراگیران انگیزه بالایی برای انجام این آزمایشها داشتند و به اهداف یادگیری نسبتا مشابه با سالهای قبل در آزمایشگاههای حضوری دست یافتند. | ||
کلیدواژهها | ||
شیمی؛ آزمایش؛ آموزش مجازی؛ آشپزخانه؛ کرونا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Kitchen chemistry as a solution for the practical chemistry activities in the virtual education | ||
نویسندگان [English] | ||
Amir Hossein Cheshme Khavar | ||
Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
With the global outbreak of COVID-19, there was an immediate shutdown of face-to-face classes and a sudden shift to online learning. While remote learning was a challenge for instructors, the presentation of laboratory classes had become a bigger challenge for the chemistry instructors. An effective method for the education of practical chemistry in virtual courses is the use of kitchen chemistry. The simple activities that students could complete at home, along with worksheets linking their observations to the theory taught in class. The experiments that students can safely perform at home without the need to purchase expensive commercial chemicals and equipment will be economically valuable and cover part of the curriculum. In designing home experiments, three points of simplicity, availability of materials and equipment and safety should be considered. The present study is a review of the activities conducted in the field of kitchen chemistry during the Corona pandemic. The studies showed that students were highly motivated to perform these experiments and achieved learning objectives similar to previous years in face-to-face courses. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Chemistry, Experiments, Virtual education, Kitchen, Corona | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 278 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 310 |