| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 491 |
| تعداد مقالات | 3,831 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,555,016 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,673,553 |
تاثیر روشهای فعال تدریس، بازی، استفاده از ابزار کمک آموزشی و تکالیف مهارت محور بر یادگیری محاسبات ریاضی در دوره اول ابتدایی | ||
| پژوهش در آموزش ریاضی | ||
| دوره 2، شماره 3، آذر 1400، صفحه 43-50 اصل مقاله (374.74 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| خدیجه سادات طباطبایی* ؛ فریده نصیری | ||
| مدرس دانشگاه فرهنگیان و کارمند اداره اموزش و پرورش شهرستان سمنان | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر چگونگی ایجاد مهارت محاسبات ریاضی در دانش آموزان دوره اول ابتدایی است. روش این پژوهش به صورت نیمه تجربی و بر اساس پیش آزمون و پس آزمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی معلمان و دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهر سمنان می باشند که 22 مدرسه با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه «سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان» در بین معلمان توزیع گردید. همچنین آزمونی حاوی محاسبات ریاضی، متناسب با هر پایه طراحی گردید و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمونهای t وابسته و t تک نمونهای استفاده شد. نتایج تحلیل آماری بیانگر آن است که یادگیری دانشآموزان قبل و بعد از مداخله افزایش معناداری داشته است و میتوان نتیجه گرفت که سطح یادگیری دانشآموزان با آموزشهای غیر مستقیم از طریق بازی، ورزش و درگیرکردن آنها در مراحل تدریس و ارتباط آموزشها به زندگی روزمرۀ آنها از طریق تکالیف مهارت محور به صورت معناداری افزایش یافته است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ابزار کمک آموزشی؛ ریاضی؛ روشهای فعال تدریس؛ دوره اول ابتدایی؛ محاسبات | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 711 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 776 |
||