تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,941 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,115 |
بهبود یادگیری قضیه فیثاغورس به کمک الگوی تدریس 5E | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
دوره 2، شماره 4، اسفند 1400، صفحه 1-14 اصل مقاله (914.4 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیر اسماعیلی کرانی* 1؛ شهریار ساکنیان دهکردی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان | ||
2کارشناس ارشد آموزش ریاضی ، دبیر ریاضی شهرکرد | ||
تاریخ دریافت: 24 فروردین 1401، تاریخ بازنگری: 21 اردیبهشت 1401، تاریخ پذیرش: 25 اردیبهشت 1401 | ||
چکیده | ||
چکیده قضیه فیثاغورس یکی از قضایای بنیادی هندسه مسطحه در ریاضیات است که دانش آموزان در استفاده و به کار بردن آن در موقعیت های تازه مشکل دارند. هدف این مقاله، بهبود عملکرد دانش آموزان در استفاده از قضیه فیثاغورس و رفع بدفهمی های آن ها به کمک الگوی تدریس 5E است. پژوهش حاضر، پژوهشی کیفی و بر اساس روش تحقیق اقدام پژوهی انجام گرفت. بر اساس نمونه گیری هدفمند، 10 نفر از دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوره دوم نمونه علامه طباطبایی شهرستان شهرکرد به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته های این پژوهش نشان داد، استفاده از الگوی ساخت گرایی 5E منجر به یادگیری عمیق تر، رفع بدفهمی دانش آموزان و بهبود عملکرد آنان در حل مسائل مربوط به قضیه فیثاغورس شد. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | ||
کلیدواژهها | ||
اقدام پژوهی؛ الگوی تدریس 5E؛ ساخت گرایی؛ قضیه فیثاغورس | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 598 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 592 |