تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
پدیدارنگاری درک و تجربه معلمان از ادامه تحصیل | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 2، فروردین 1395، صفحه 3-32 اصل مقاله (497.67 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ناصر شیربگی* ؛ مصطفی قادری؛ هادی فریادرس | ||
دانشگاه کردستان | ||
تاریخ دریافت: 17 فروردین 1395، تاریخ بازنگری: 15 خرداد 1395، تاریخ پذیرش: 15 خرداد 1395 | ||
چکیده | ||
چکیده:چالشهای متعددی بر سر راه توسعه حرفهای معلمان وجود دارد. هدف پژوهش حاضر مطالعه تجارب ادامه تحصیل، از دیدگاه معلمان و اساتید همدان بود. این پژوهش با رویکردی تفسیری و به روش پدیدار نگاری انجام گرفت. در این تحقیق 39 نفر در مصاحبه نیمه ساختمند بهعنوان نمونه مشارکت کردند. نتایج بهدستآمده از تحلیلها نشان داد که مؤلفههایی مانند خستگی جسمی و روحی، پایین آمدن کیفیت و توان تدریس و تحصیل عدم حضور در کلاس، انجام ندادن پایاننامه و تحقیقات علمی، اخراج از دانشگاه، کمکاری، عدم هماهنگی با اداره آموزش و پرورش، پایین آمدن کیفیت تدریس از سوی مصاحبه شوندگان قابل احصا است. با اتخاذ تصمیماتی همچون ایجاد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاههای مجازی و آنلاین که نیازمند حضور فیزیکی در مکان خاصی نیست، ممکن است بسیاری از این موانع سر راه توسعه حرفهای معلمان هموار شود. | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژهها: معلمان؛ ادامه تحصیل؛ توسعه حرفهای؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Phenomenographic Study of Teachers’ Perceptions and Experiences of Continuing their Education | ||
چکیده [English] | ||
Abstract: There are many challenges facing teachers’ professional development. The purpose of the present paper is to study the experiences of teachers and Faculty members of continuing their education in the city of Hamedan. An interpretive phenomenographic approach was applied in this research. In this study, 39 teachers participated in semi-structured interviews. The results of the qualitative analysis showed that factors such as physical and mental boredom, lowering the quality of teaching and education, lack of attendance, not doing the theses and scientific research, expulsion, negligence, and lack of coordination with the Department of Education affects the participants. Establishing Teachers training University and virtual and online universities that don’t need any physical presence in a particular time or place may pave the way for the promotion of professional teachers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: teachers, continuing education, Professional Development, Teachers training University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,502 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,462 |