تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,767 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
چالشهای معلمان دوره ابتدایی شهر کوهبنان در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 2، فروردین 1395، صفحه 73-88 اصل مقاله (287.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محسن ایزدی بیدانی؛ محمدحسن عباسپور اپورواری؛ عارفه اسمعیلی | ||
دانشگاه فرهنگیان کرمان | ||
تاریخ دریافت: 12 مهر 1394، تاریخ بازنگری: 26 اردیبهشت 1395، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1395 | ||
چکیده | ||
چکیده یکی از مهمترین دغدغههایی که امروزه مدارس کشور با آن روبهرو هستند تغییر نظام ارزشیابی از سنتی به توصیفی است، با چالشها و مشکلاتی که سر راه معلمان، دانشآموزان و والدین قرار داده است دارای مزیتهایی نیز هست. ما در این پژوهش سعی بر آن داریم تا این چالشها را شناسایی کنیم و بر مرتفع سازی آنان اقدام به عملآوریم. این مطالعه به شیوهی کیفی انجام گرفت و در آن از روش پدیدارشناسی برای درک چالشها استفاده شده شرکتکنندگان از میان معلمان شهرستان کوهبنان انتخاب شدند و نمونهگیری مبتنی بر هدف با هفت شرکتکننده انجام گرفت. روش اصلی جمعآوری اطلاعات، مصاحبه بدون ساختار و عمیق با روش تجزیه و تحلیل کلایزی[1] صورت پذیرفته است. در طی مطالعهی چالشهای معلمان دورهی ابتدایی در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی پنج مضمون «روش تدریس، چالشهای ارزشیابی، انتظارات والدین، چالشهای دانشآموزان و تأثیر پوشه کار» استخراج گردید. پژوهش حاضر با توصیف چالشهای معلمان در ارزشیابی توصیفی به بررسی این چالشها پرداخت و آموزش تخصصی به معلمان، جلسات توجیهی برای والدین و تغییر روش تدریس متناسب با ارزشیابی را در برطرف سازی این چالشها ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
چالش ارزشیابی؛ روش تدریس؛ انتظارات والدین؛ چالش دانشآموزان؛ تأثیر پوشه کار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The challenges Facing Primary School Teachers of Kuhbanan in the implementation of descriptive evaluation plan | ||
نویسندگان [English] | ||
mohsen Izadi؛ mhammad Hasan Abbaspour؛ Arefe Esmaeli | ||
چکیده [English] | ||
Abstract: Modifying evaluation system from traditional to descriptive is one of the most important solicitude of Iranian schools currently. In spite of its problems and challenges for teachers, this modification has some advantages. This research is done in a qualitative way and phenomenology method is selected for recognizing those challenges. Participants were selected from among kuhbanan teachers; for this sake, seven teachers were interviewed. The main research instrument was in-depth semi-structured interview. The data were analyzed according to Colaizzi's analyzing method. The findings of this research include five main themes, namely teaching method, Evaluation challenges, parent's expectations, student's challenges and the effect of portfolios. This paper, describes descriptive evaluation challenges for teachers. For solving these challenges we propose professional education of teachers, holding justification meetings for parents and changing teaching methods according to evaluation method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
evaluation challenges, teaching method, parent’sexpectations, student’s challenges, portfolio effects | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,525 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,925 |