تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,277,138 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,669,550 |
معرفی پارادایم جدید آموزش 4 آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال، تغییر یا انقلاب؟ | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 30، شهریور 1401، صفحه 55-65 اصل مقاله (393.65 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرخ فیضی* 1؛ مهدی واحدی2 | ||
1دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. | ||
2استادیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 06 مهر 1400، تاریخ پذیرش: 20 آذر 1400 | ||
چکیده | ||
این مطالعه با هدف معرفی پارادایم جدید آموزشی با عنوان آموزش 4 و به روش «مرور مفهومی» صورت گرفت. تا به بررسی شواهد در حال ظهور این نوع از آموزش بپردازد و پاسخگوی سؤالات مطرح شده در این زمینه باشد. بدین منظور شواهد موجود در این زمینه در مطالعات مختلف، مشخص، و مفاهیم کلیدی تعریف گردید. همچنین ویژگیها و مهارتهای مورد نیاز این نوع از آموزش تشریح، و نقش توسعهی فناوری ها در آن مورد بحث قرار گرفت. اهمیت شناخت این پارادایم برای نسل جدید از آن جهت است که بتوانند همگام با تغییرات باشند تا بتوانند رقابت کنند. و برای مراکز آموزشی ما از دبستانها تا مراکز دانشگاهی، از آن جهت است که اگر نتوانند شیوههای علمی جدید حاصل از این نوع آموزش را در مراکز خود به کار بگیرند، به تدریج ارتباط خود را با دنیای کار و صنعت از دست داده و نخواهند توانست پاسخگوی نیازهای عصر جدید باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
"آموزش 4"؛ "صنعت 4"؛ "عصر دیجیتال"؛ "آموزش و یادگیری" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Introducing the new paradigm education 4.0 Teaching and learning in the digital age, change or revolution? | ||
نویسندگان [English] | ||
Farokh Feyzi1؛ Mahdi Vahedi2 | ||
1phd student of educational technology, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran. | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Technology, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to introduce a new educational paradigm called Education 4 using the "scoping review" method, to examine the emerging evidence of this type of training, and to answer the questions raised in this context. For this purpose, the evidence in this field was defined in various and certain studies, and key concepts were defined. The required features and skills for this type of training were also described and the role of technology development was discussed. The importance of recognizing this paradigm for the new generation is to keep up with the changes to be able to compete. For our educational centers, from primary schools to universities, if they don't use the new scientific methods resulting from this type of education in their centers, they will gradually lose their connection with the world of work and industry and won't be able to meet the needs of the new age. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Education 4.0", "Industry 4.0", "Digital age", "Teaching & Learning" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 244 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 248 |